پرداخت بیش از ۱۶ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان اصفهان از پرداخت بیش از ۱۶ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد طی سال گذشته خبر داد.

سیدمجتبی حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان در سال گذشته اظهار کرد: بیش از ۱۶ هزار فقره تسهیلات، با مبلغی بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به تشابه بخش زیادی از خدمات امروز صندوق امداد ولایت با تجربه ۴۰ ساله کمیته امداد در زمینه ارائه کمک به نیازمندان افزود: با توجه به سیاست امداد در اهمیت دادن به قرض‌الحسنه به جای کمک‌های بلاعوض و با هدف حفظ عزت نفس خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند، در زمینه رفع بسیاری از مشکلات مسکن، اشتغال و درمان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین حجم پرداختی تسهیلات در سال گذشته با ۱۱ هزار و ۷۱۱ فقره، به تسهیلات حمایتی اختصاص داشته است، تصریح کرد: این تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده، همچنین در زمینه ایجاد، راه اندازی و پایدارسازی اشتغال ۱۶۷۷ فقره به مبلغ ۶۴ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان و در زمینه کمک به تأمین مسکن ۱۰۴۳ فقره تسهیلات به ارزش ۳۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، در زمینه امور فرهنگی و کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیز ۷۲۹ فقره با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

حجازی با تاکید بر اینکه ۳۷ باجه صندوق در ادارات کمیته امداد استقرار دارند، به راه‌های مشارکت خیران در امر قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: عموم مردم به منظور گره‌گشایی از نیازمندان می‌توانند به افتتاح حساب در این صندوق و نیکوکاران می‌توانند با شرکت در طرح قرض ماندگار با کمک بلاعوض به امداد برای پرداخت وام به نیازمندان اقدام کنند و این کمک را تا ابد به منظور گره‌گشایی از نیازمندان در جریان قرار دهند، همچنین شرکت‌ها می‌توانند در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به افتتاح حساب نزد صندوق کنند.

وی با اشاره به روش‌های دیگر مشارکت در امر قرض‌الحسنه بیان کرد: هم‌افزایی یکی دیگر از روش‌ها است که در این روش، صندوق آمادگی دارد برای پرداخت تسهیلات به مددجویان امداد صددرصد هم‌افزایی داشته باشد.

کد خبر 744082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.