۱۷۵۰۰ زنجانی صاحب شغل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته برای ۱۷۵۰۰ زنجانی شغل ایجاد شد.

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان از تحقق ۱۲۰ درصدی اشتغال هدف گذاری شده سال گذشته در این استان خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا برای ۱۷۵۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

وی افزود: برای سال جاری نیز سهم استان ایجاد ۱۱۰۵۷ اشتغال جدید تعیین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سهم بخش صنعت از اشتغال استان، ۳۳.۶ درصد است، گفت: ۴۱ درصد تولید ناخالصی داخلی استان مربوط به بخش خدمات است.

جعفری با بیان اینکه یکی از ایده‌آل‌های ما در استان این است که تجمیع نیروی کار از بخش کشاورزی کم و فشار از روی بخش آب، زمین، محیط‌زیست کم شود و شاهد توسعه بخش خدمات باشیم، عنوان کرد: عدالت در دستیابی به بخش‌های شغلی یکی از ایده‌آل‌ها است و وزارت کار سامانه جستجوی شغل را راه انداخته که یک بورس الکترونیکی برای پیدا کردن شغل و پیدا کردن نیروی کار است؛ همچنین کاریابی‌ها نیز به عنوان شتاب‌دهنده در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به بحث مشاغل خانگی و توجه ویژه دولت به آن اشاره کرد و گفت: در سامانه مشاغل خانگی ۵۲۳ شغل تعریف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای تحقق میزان اشتغال تعریف شده برای استان، ۸۳۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده و از این تسهیلات استفاده کردند، بیان کرد: به منظور پایداری این طرح‌ها نظارت‌های لازم بر اشتغال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال با تدبیر دولت، ارائه تسهیلات تکلیفی در حوزه اشتغال‌زایی، در یک مسیر واحد قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این موضوع رصد کارسازی و به نتیجه رسیدن تسهیلات را فراهم کرده است و در این راستا همه تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ در یک حساب استانی تجمیع و بین نهادها توزیع شده است.

کد خبر 743299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.