برترین شهرهای دوستدار خودروی برقی کدامند؟

ریکیاویک، گلاسکو، لیسبون، بوداپست، اسلو، بارسلونا، لاهه، پراگ، آنتورپ، هلسینکی و آمستردام، بهترین شهرهای اروپایی برای خرید خودروی برقی هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، وسایل‌نقلیه الکتریکی به‌واسطه تولید گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های کمتر در هوا، برای محیط زیست مفید هستند و این پتانسیل را دارند که آلودگی ناشی از حمل‌ونقل را به حداقل برسانند و در عین حال گرمایش جهانی را نیز کاهش دهند.

اروپا توانسته است خود را به‌عنوان یکی از رهبران جهانی در برابر تغییرات اقلیمی معرفی کند و در چند سال گذشته اقدامات قابل‌توجهی را برای کاهش اثرات آب‌وهوایی انجام دهد. با این حال کشورهای سراسر جهان برای اجتناب از بدترین اثرات تغییرات آب‌وهوایی تنها زمان محدودی برای اقدام دارند.

برترین شهرهای دوستدار خودروی برقی کدامند؟

به همین دلیل است که برای مقامات ملی، منطقه‌ای و محلی بسیار مهم است که هنگام جست‌وجوی راه‌حل‌های جدیدی که می‌تواند در مبارزه با تغییرات آب‌وهوا کمک کند، به‌روز بمانند و با یکدیگر هماهنگ باشند، به‌ویژه که چندین بار ثابت شده است این همکاری‌ها بیشترین تأثیر را دارند. در این مورد اجرای سیاست‌های تغییردهنده شرایط و کارآمدی که افراد بیشتری را تشویق به روی آوردن به خودروهای برقی کند، تفاوت قابل‌توجهی ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب تا سال ۲۰۳۰ فروش خودروهای برقی باتری‌دار در اروپای غربی ۶۰ درصد از بازار (۸.۴ میلیون خودرو) را به خود اختصاص خواهد داد.

شهرهای اروپایی با بیشترین وسایل‌نقلیه الکتریکی

وسایل‌نقلیه الکتریکی به‌عنوان وسایل ایده‌آل برای شهرهای اروپایی به بازار عرضه شده‌اند؛ زیرا آلاینده نیستند، حداقل هزینه‌های عملیاتی را دارند و دوستدار محیط زیست هستند. به همین دلیل است که شهرهای زیادی در سراسر اروپا شاهد افزایش خودروهای الکتریکی باتری‌دار در جاده‌های خود هستند. استقبال از این وسایل‌نقلیه، شهرها را ملزم به ایجاد زیرساخت‌های شارژ در مقیاس بزرگ می‌کند، بنابراین لازمه تعیین شهرهای اروپایی با بیشترین وسایل‌نقلیه الکتریکی بررسی عوامل کلیدی شامل میانگین قیمت شارژ، میانگین فاصله بین ایستگاه‌های شارژ، میانگین قدرت شارژر و نسبت ایستگاه‌های شارژ رایگان برق است.

برترین شهرهای دوستدار خودروی برقی کدامند؟

ریکیاویک، پایتخت ایسلند، با امتیاز کلی ۷.۹۴ از ۱۰، بزرگ‌ترین شهر اروپایی برای خرید خودروی الکتریکی است و در هر چهار دسته عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت. میانگین فاصله بین ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی این شهر تنها ۰.۵۵ کیلومتر بود.

گلاسکو، بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند، با امتیاز قابل‌توجه ۹۲ درصد برای امتیاز شارژ رایگان در رتبه دوم این فهرست قرار گرفت، اما به‌رغم امتیازات بالایی که در سایر زمینه‌ها کسب کرد، در زمینه شارژ ۱۷ کیلووات ساعتی عملکرد ضعیفی داشت.

لیسبون، پایتخت پرتغال، به‌لطف امتیازات عالی ۰.۱۷ یورو برای میانگین قیمت هر کیلووات ساعت و ۰.۷۶ کیلومتر برای میانگین فاصله بین ایستگاه‌های شارژ، امتیاز کلی ۷.۳۱ را به دست آورد و در جایگاه سوم قرار گرفت و بوداپست، پایتخت مجارستان، با کسب امتیاز بالا در همه دسته‌ها با بیش از نیمی از ایستگاه‌های شارژ رایگان و میانگین قدرت شارژ ۲۵ کیلووات ساعت، رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. شهر نروژی اسلو که شهرت دیرینه‌ای به‌عنوان یکی از پایتخت‌های خودروهای برقی جهان دارد، در جایگاه پنجم جای گرفت. بارسلونا در اسپانیا، لاهه هلند، پراگ جمهوری چک، آنتورپ بلژیک، هلسینکی فنلاند و آمستردام هلند به‌ترتیب رتبه‌های ششم تا دهم لیست را به خود اختصاص دادند.

برترین شهرهای دوستدار خودروی برقی کدامند؟

کد خبر 742803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.