کربن‌زدایی بوستون با خورشیدی شدن دانشگاه‌ها

پردیس‌های دانشگاهی ایالات‌ متحده آمریکا از مدت‌ها پیش به اجرای استراتژی‌های سازگار با محیط‌زیست برای کربن‌زدایی محوطه خود اقدام کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت توسعه‌دهنده فناوری پاک با نصب پنل‌های خورشیدی روی سقف ساختمان دانشگاه نورث‌ایسترن بوستون در ایالات متحده که مؤسسه تحقیقاتی پیشرو در سطح جهانی محسوب می‌شود، ۱۵۷.۷۸ کیلووات بر ثانیه برق برای این کتابخانه فراهم می‌کند که سالانه بیش از دو میلیون مراجعه دارد. این سیستم از انتشار ۱۴۶ متریک تن کربن‌دی‌اکسید در این کتابخانه پیشگیری می‌کند.

شرکت یادشده توسعه‌دهنده، مالک و اپراتور دارایی‌های انرژی تجدیدپذیر و یکپارچه‌کننده فناوری پاک است و پروژه فعلی آن به مسائلی همچون صرفه‌جویی در انرژی و توسعه پروژه‌های زیست‌محیطی به کمک دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی، شرکت‌های آب و برق، مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی و بخش‌های مسکن، تجارت و صنعت مشتریان می‌پردازد.

کربن‌زدایی بوستون با خورشیدی شدن دانشگاه‌ها

کربن‌زدایی پردیس‌های دانشگاهی در آمریکا

پردیس‌های دانشگاهی ایالات‌متحده از مدت‌ها پیش به اجرای استراتژی‌های سازگار با محیط‌زیست برای کربن‌زدایی محوطه خود اقدام کرده‌اند. از آنجا که دانشگاه نورث‌ایسترن یکی از پیشگامان این اقدام است، نصب سلول‌های خورشیدی روی پشت‌بام کتابخانه آن نقطه عطف مهمی در مجموعه سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی و انرژی آن برای حمایت از اهداف پایداری به‌شمار می‌رود. این دانشگاه تاکنون پیشرفت قابل‌توجهی در کاهش کربن ساختمان‌های خود داشته است.

دانشگاه نورث‌ایسترن که در مرکز شهر بوستون واقع شده است، از مشخصات منحصربه‌فردی در شهر برخوردار است و نصب سلول‌های خورشیدی روی پشت‌بام کتابخانه آن نمونه‌ای از استفاده نوآورانه را برای یکپارچه‌سازی پنل‌های فتوولتائیک خورشیدی درون‌شبکه‌ای شهری و پتانسیل عظیم انرژی پاک و تجدیدپذیر را برای تغییر بافت شهرها در عین حمایت از اهداف پایداری جامعه نشان می‌دهد.

کربن‌زدایی بوستون با خورشیدی شدن دانشگاه‌ها

تأسیسات خورشیدی این کتابخانه نقطه عطفی در مسیر کربن‌زدایی دانشگاه نورث‌ایسترن محسوب می‌شود و این پروژه به‌عنوان الگویی برای این امر عمل خواهد که چگونه سازمان‌ها می‌توانند اهداف پایداری را با استفاده از تطبیق‌پذیری، راهکارهای مقرون‌به‌صرفه و طول عمر منابع تجدیدپذیر انرژی به واقعیت تبدیل کنند. پروژه حاضر همچنین نشان‌دهنده ارزشی است که دانشگاه به تعامل با جامعه دانشجویان و کارکنان خود می‌دهد.

کد خبر 742097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.