آماده‌باش آتش‌نشانان و تمهیدات سازمان آتش‌نشانی اصفهان در شب‌های قدر

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان با استقرار تیم‌های سیار در مجاور محل‌های برگزاری مراسم شب‌های پر خیر و برکت قدر، تأمین ایمنی شهروندان را برعهده دارد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با استقرار تیم‌های سیار در مجاور محل‌های برگزاری مراسم شب‌های پر خیر و برکت قدر، تأمین ایمنی شهروندان را برعهده دارد.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر و نظر به اینکه بسیاری از شهروندان در این شب‌ها در اماکن مذهبی حضور پیدا کرده و تا ساعاتی از شب مشغول راز و نیاز با خالق یکتا می‌شوند، همچنین این سازمان تمام تلاش خود را برای پوشش ایمنی این اماکن و شرکت‌کنندگان در این مراسم به‌کار خواهد گرفت.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: این سازمان در ۱۸ مکان که از قبل درخواست بازدید ایمنی داشته و یا طبق تجربه سال‌های گذشته، محل تجمع بیشتر شب زنده‌داران شب‌های قدر بوده است ضمن بازدید قبلی ایمنی و ارائه توصیه‌های ایمنی در این شب‌ها اقدام به استقرار اکیپ‌های سیار کرده است.

شریعتی گفت: آتش‌نشانان در این شب‌ها به‌همراه خودروهای عملیاتی سبک و سنگین در سطح شهر شامل خیابان‌ها، میادین پرتردد، اماکن مذهبی و محل‌های برگزاری مراسم پرفیض قدر، از یک ساعت پیش از برگزاری مراسم تا پایان آن و تخلیه کامل شبستان‌های این اماکن مذهبی، پوشش ایمنی مناسب را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان ۲۷ ایستگاه آتش‌نشانی سطح شهر نیز به‌منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم در محدوده عملیاتی خود به‌ویژه مراکز مهم از جمله مساجد، حسینیه‌ها، شبستان‌ها، بقاع متبرکه و دیگر مکان‌های برگزاری مراسم احیا، آمادگی کامل دارند.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مدیران عملیاتی در این شب‌ها با گشت‌زنی‌های پیاپی از نقاط استقرار آتش‌نشانان بازدید می‌کنند و بر روند تأمین ایمنی شهروندان، نظارت همه‌جانبه دارند.

شریعتی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن بهره‌مندی از دعای خیر برای آتش‌نشانان و تمام خادمان ایمنی و امنیت، طبق روال سال‌های گذشته با آتش‌نشانان به نحو مطلوب همکاری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی به سرعت محل را ترک کنند و با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

وی افزود: همچنین در این شب‌ها لازم است تمام درهای ورودی و خروجی مکان‌های مذهبی باز باشد و افراد سالخورده و کودکان در نزدیک‌ترین محل تا درهای خروجی اسکان داده شوند.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: پیش از شروع مراسم، وسایل برقی و سیم‌کشی‌ها توسط افراد متخصص کاملاً بازبینی شود و بروز حادثه، علاوه بر تماس فوری با سامانه ۱۲۵ و اعلام آن به سازمان آتش‌نشانی، نسبت به تخلیه شهروندان، به‌ویژه کودکان، سالخوردگان و بانوان اقدام شود.

کد خبر 740762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.