برای حفظ اماکن و ابنیه تاریخی اصفهان، همه باید مطالبه‌گر باشند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان دبیری مجمع شهرهای تاریخی را به عهده دارد و نقطه ثقل حفظ آثار و حرکت‌های تاریخی است، بنابراین باید برای حفظ و صیانت از اماکن و ابنیه تاریخی اصفهان، همه باید مطالبه‌گر باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی طغیانی امروز _شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت‌_ در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف و آغاز مرمت و طراحی برای تأسیس موزه منطقه‌ای اصفهان که همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز مبارک و حاصل بیش از دو سال تلاش مدیران استانی، شهری و نمایندگان برای حفظ یکی از عناصر تاریخی شهر اصفهان است.

وی افزود: در گذشته ۱۳ کارخانه نساجی در اصفهان فعالیت داشت و این شهر را به شهری فعال در حوزه نساجی تبدیل کرده بود، اما امروز تنها یک کارخانه از آن باقی مانده است، از این‌رو حفظ بازمانده نسل کارخانه نساجی اصفهان یک نقطه عطف است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سال ۱۴۰۰ در یکی از جلسات کمیسیون اصل ۹۰ به‌همراه استاندار اصفهان با تمام توان برای پیگیری‌ها و تحقق اهداف تلاش کردیم و امروز فرصت مغتنمی است تا از مجموعه مدیریت استان، شخص وزیر، معاون وزیر و شهردار اصفهان تشکر کنیم.

طغیانی با ابراز خرسندی از اهتمام مدیریت کنونی شهرداری اصفهان در حفظ بنای میراثی ریسباف تصریح کرد: شهرداری در دوره قبل، وارد این پروژه نشد، اما مدیریت فعلی اهمیت ویژه‌ای برای حفظ میراث فرهنگی به‌ویژه پروژه ریسباف قائل است که باید از آن تشکر کرد.

وی با اشاره به نقش بانک ملی در حفظ بنای ریسباف افزود: این بنا در دوره مدیریت بانک حفظ شد و امیدواریم در آینده نیز منابع لازم برای این مکان از سرمایه‌های دولت تأمین شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این مراسم که برای تبدیل شدن ریسباف به موزه است را گرامی می‌داریم، زیرا نقطه عطف تاریخی جدیدی در حفظ میراث تاریخی شهر اصفهان است.

طغیانی اضافه کرد: بعضی اماکن میراثی از جمله کاروانسرای تخت فولاد، کاروانسرای میدان استقلال و اماکن بی‌نظیر دیگر در سطح شهر اصفهان که از عناصر هویتی شعر اصفهان است را باید صیانت کرد.

وی با اشاره تشکیل مجمع شهرهای تاریخی گفت: اصفهان دبیری این مجمع را به عهده دارد و نقطه ثقل حفظ آثار و حرکت‌های تاریخی است، بنابراین باید برای حفظ و صیانت از اماکن و ابنیه تاریخی اصفهان، همه باید مطالبه‌گر باشند.

کد خبر 754749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.