حق عوارض آلایندگی اصفهان از شاهین‌شهر کمتر است

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: طبق اطلاعات موجود حق عوارض آلایندگی اصفهان به‌رغم جمعیتی چندین برابری، از شاهین‌شهر کمتر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارها برای کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آن روی سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: همراهی مردم بسیار تأثیر گذار است و در این راستا ایجاد زیرساخت‌ها و فرهنگ شهروندی از وظایف مدیریت شهری است.

وی افزود: ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌هایی در سر چهارراه‌ها در قالب توسعه فرهنگ شهروندی در نظر گرفته شده که ۵۶ مورد را شامل می‌شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در دوره ششم، برنامه اصفهان ۱۴۱۰ تدوین شد که نخستین موضوع آن بهبود زیست شهری است، خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد بودجه سال آینده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، کاهش آلودگی هوا و خدمات شهری همچون توسعه فضای سبز صرف می‌شود.

حیدری با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها نیز بر کاهش آلودگی هوای اصفهان اثرگذار است، ادامه داد: روزانه ۱۲ هزار سرویس مدرسه در شهر تردد می‌کند که موجب تولید آلودگی می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به تلاش مجموعه شهرداری، سال آینده بخشی از خط دو متروی اصفهان به بهره‌برداری برسد و در کنار آن چندین اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز تأمین شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه طبق اطلاعاتی که دارم، حق عوارض آلایندگی اصفهان به‌رغم جمعیتی چندین برابری، از شاهین‌شهر کمتر است، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۷۰ ایستگاه ورزش‌های صبحگاهی اضافه شده است.

کد خبر 735648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.