انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با انتقال آب دریا به اصفهان، بارگذاری صنعت از آب‌زاینده‌رود و آب‌های سطحی کمتر خواهد شد و اتفاقات خوشایندی برای این رود رقم خواهد خورد.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در قانون اساسی در هفت اصل به موضوع شورا پرداخته شده است و امام راحل نیز به امر شورایی تاکید داشتند، اما با این وجود به شوراها توجه لازم نمی‌شود.

وی با گلایه از کم‌توجهی مدیران کشوری به شوراها افزود: از آن‌ها درخواست داریم به ظرفیت بسیار عظیم شورایی و مشاوره‌ای که صراحت آیات قرآن کریم است، توجه داشته باشند و از آن‌ها در پیشبرد امور کشور استفاده کنند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای ششم نگاه ویژه‌ای به موضوع زاینده‌رود داشته است، اظهار کرد: با همت مسئولان استانی و حمایت مدیران شهری، اتفاقات خوبی در سال‌جاری و سال آینده در راه است و امیدواریم زاینده‌رود، زنده‌رود ابدی شود و نشاط و شادابی برای مردم اصفهان رقم زده شود.

نورصالحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مناطق کم‌برخوردار شهر اصفهان گفت: با یک کار علمی و میدانی مناطق و محلات کم‌برخوردار شناسایی و معضلات و مشکلات این مناطق اعم از گلوگاهی و جزئی احصا شد و بودجه و اعتبار خوبی نیز برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های خوبی برای رفع معضلات مناطق کم‌برخوردار صورت گرفته‌است، افزود: در حدود سه سالی که از عمر شورای ششم گذشته است، اتفاقات خوبی در حدود ۶۰ محله کم‌برخوردار رقم خورده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نزولات جوی در استان خوب بوده است، اما باید نسبت به این برکت و رحمت خداوندی مدیریت بهینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در ارتباط با منابع آبی به‌ویژه در غرب و جنوب استان دارد، گفت: در این دوره شورای اسلامی شهر نگاه متفاوتی به موضوع استحصال آب‌های سطحی، زیرسطحی و تصفیه کردن پساب آب شده است.

دست صنعت از آب زاینده‌رود و آب‌های زیرسطحی باید کوتاه شود

نادرالاصلی اضافه کرد: امیدواریم تأمین منابع جدید آبی، به اصفهان، زاینده‌رود، آب‌شرب و محیط زیست این استان کمک شایانی کند، البته از ظواهر امر مشخص است که این منابع خیلی زود قابل دسترس خواهد بود.

وی اظهار داشت: در ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تلاش کرده‌ایم گام‌های خوبی در این راستا برداریم و پایه‌ها و ریشه‌های خوبی بر جای گذاشته شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: انتقال آب دریا به اصفهان یکی از اقداماتی است که در این دوره به‌طور جدی پیگیری شد و اگر همت مضاعفی صورت گیرد، در نیمه نخست ۱۴۰۳ می‌توان شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که استاندار اصفهان نیز آن را اعلام داشته است، باید متذکر شوم که این آب انتقالی برای تأمین آب شرب، آب کشاورزی و آب محیط زیست نیست و تنها به صنعت اختصاص پیدا خواهد کرد، به‌شرطی که به عامل توسعه بیشتر آن تبدیل نشود.

نادرالاصلی با بیان اینکه دست صنعت از آب زاینده‌رود و آب‌های زیرسطحی باید کوتاه شود، تصریح کرد: اگر انتقال آب دریا به اصفهان صورت گیرد، بارگذاری صنعت از این آب‌ها کمتر و نزدیک به ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد که این عدد قابل توجه اتفاق خوشایندی برای زاینده‌رود رقم خواهد زد.

کد خبر 747863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 31
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    6 2
    اب یاری قطره ای هم باید به کمک کشاورزی اصفهان برای بهره برداری بیشتر از آب دریا باشد که با استفاده از لاستیکهای ضایعاتی و تبدیل آنها به شلنگهای آبیاری قطره ای سطحی و میان سطحی باید گام اساسی را برداشت و مسیر اصفهان و سایر استان های دیگر را تحت پوشش کشاورزی نوین با هوش مصنوعی و پهپاد های صنعتی قرار داد وکار جهادی در اولویت برنامه ریزی کاربران باشد
  • شبنم IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    6 8
    لطفا دقیق اطلاع رسانی کنید که بعدا مردم مطالبه گر نشوند زیرا اکثر مردم فکر می کنند این آب قرار است وارد رودخانه و در شهر جاری شود
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    3 2
    مگه آب دریا خوزستان و چهارمحال و بختیاری رو نجات بده
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    4 3
    اصفهان تبدیل میکنه به شوره زار 😂😂😂😂
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    5 2
    بزک نمیر بهار میاد .من از وقتی که یادم میاد میخوان به اصفهان اب انتقال بدن .
    • جواد IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      1 0
      این طرح ‌احمدی نژاد بود که همه خندیدن جنوب به شمال وصل بشه ولی الان اب رو واسه ذوب اهن و فولاد‌میارن تا حداقل از زاینده رود اب برداشتن نکنن
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    5 2
    اصفهان می‌خواهد قطب گردشگری قطب صنعتی و قطب کشاورزی باشد و به همین دلیل اقیانوس آرام هم برایش کافی نخواهد بود چندین استان همجوار را هم دچار بحران آب کرده مشکلش هم حل نشده
  • سمیه سادات IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    5 9
    انشالله برای همیشه این زاینده رود زنده بشه به لطف خداوند قهار مسوولان خوب کشور مون
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    3 4
    صنایعی که از آب استفاده می کنند باید بازطراحی شوند بطوریکه آب لازم نداشته باشند مثل موتور فولکس لاک پشتی که بر خلاف سایر اتومبیل ها بجای آب با هوا خنک می شود.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    7 0
    اخیراً در بعضی کشورها بر روی کانال های آب پنل های خورشیدی نصب می کنند که یک تیر و دونشان است از یک سو برق تولید می شود و از سوی دیگر تبخیر و هدر رفت آب کمتر می شود.
  • رسول IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    4 1
    سلام علاوه بر صنعت، باید برای یزد از دریا آب آورد و انتقال آب از اصفهان به یزد قطع شود.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    1 8
    روی سد ها با خورده پلاستیک های بازیافتی یک محافظ برای جلوگیری از تبخیر سطحی سد ها با هزینه اندک میشه ایجاد کرد، همه ی اقدامات باهم باید انجام بشه تا اثر بخش باشه
  • جواد IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 4
    کاش یکم از غیرت مسئولین اصفهان رو مسئولین مشهد و خراسان ها داشتند تا هر چه زودتر اب رو دشت شرق و خراسان ها برسه
  • حسین IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 1
    ایران‌رود (اتصال دریای عمان به خزر و احداث دریاچه در دو کویر لوت و مرکزی )بهترین و اساسی ترین. راهکار برای مشکل کم آبی در ایران هست. باید این غول‌های صنعتی و معدنی در استان های یزد واصفهان و کرمان را به اجرای این طرح ملزم کرد
  • غلامرضاطاهری IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    1 0
    انتقال آب از سد زاینده رود و چم آسمان به استانهای کویری را متوقف کنید همین آب زاینده رود تا باتلاق گاوخونی را هم سیراب میکند.... تنها راه زنده ماندن زاینده رود قطع کامل انتقال آب از بالادست زاینده رود است(باغ بهادران،چم آسمان و سد زاینده رود) به یزد کرمان و کاشان
  • علی IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    3 1
    لطف کنید آب‌هایی که از اصفهان خارج می‌کنید جلویش را بگیرید لازم نیست به اصفهان آب وارد کنید
  • مهدی IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    3 0
    اب صنعت بیشتر از پانصد میلیون متر مکعب هست و این عدد و ارقام کاملا اشتباه و توجیح برای صنعتی شدن کویر هست
  • الی IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    3 1
    لطفا آب هر شهر و استان را به استان دیگه نبرید کل ماجرا حل میشه. والا کل نظام طبیعت را ریختید به هم دنبال راهکار هستید.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    5 0
    سلام بعداز اینهمه خشکسالی که به واسطه صنایع متعددی که در اصفهان متاسفانه بنا شده به نظر شما دیر نیست واگر قدرتش را دارید جلوی به هدر رفتن آب به عناوین مختلف رابگیرید
  • احمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 0
    از مهمترین کارهای شما دایمی کردن آب زاینده رود است وخیلی خیلی فوری است و تنبلی بر نمی دارد ‌.