۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
آیفون ۱۶ + جزئیات و قیمت iPhone 16 pro

قیمت محصولات جدید اپل ، تغییرات طراحی و ویژگی‌های جذاب به‌کاررفته در این مدل جدید را نشان می‌دهند. جدیدترین اطلاعات آیفون ۱۶ پرو اپل مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با توجه به سابقه افشاگری‌های اپل، احتمالاً مدتی طول می‌کشد تا نهایتاً سری آیفون ۱۶ پرو را با تمام جزئیات ببینیم. بااین‌حال، به‌تدریج در حال دریافت تصویری از تغییرات احتمالی اپل در پرچم‌دار جدیدش هستیم و بر اساس اطلاعات موجود فعلی، به‌نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها قصد دارند تغییرات بیشتری اعمال کنند.

براساس اطلاعات به‌روزرسانی شده، به‌نظر می‌رسد آیفون جدید دکمه «اکشن» بزرگ‌تری خواهد داشت. این دکمه کشیده‌تر شده است تا هم‌اندازه با دکمه‌های صدا شود. همچنین، دکمه جدید با نام «عکاسی» در سمت چپ دستگاه اضافه شده است که جایگزین آنتن mmWave می‌شود.

دکمه جدیدی برای عکاسی زیر دکمه پاور قرار گرفته است. این دکمه لمسی با حسگر فشار عمل می‌کند و به‌جز ثبت عکس و فیلم‌، احتمالاً امکاناتی مانند تنظیم فوکوس و میزان زوم را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو

آیفون ۱۶ پرو ابعاد ۱۴۹.۶ در ۷۱.۴ در ۸.۴ میلی‌متر و صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی خواهد داشت. برخلاف مدل‌های قبلی که برای اولین‌بار از جنس تیتانیوم ساخته شده بودند، رندرهای جدید طراحی با رایانه (CAD) نشان می‌دهند که آیفون ۱۶ پرو نیز از همین جنس ساخته خواهد شد. بااین‌حال، اپل برای افزایش نسبت صفحه‌نمایش به بدنه، قصد دارد حاشیه‌های اطراف آن و گوشه‌های تیز (R-angle) را باریک‌تر کند.

مقایسه آیفون ۱۶ پرو با آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو

آیفون ۱۶ پرو

آیفون ۱۶ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو

آیفون ۱۵ پرو مکس

ضخامت

۲۵/‏۸ میلی‌متر

۲۵/‏۸‬ میلی‌متر

۲۵/‏۸ میلی‌متر

۲۵/‏۸ میلی‌متر

ارتفاع

۶/‏۱۴۹ میلی‌متر

۰/‏۱۶۳ میلی‌متر

۶/‏۱۴۶ میلی‌متر

۹/‏۱۵۹ میلی‌متر

عرض

۴۵/‏۷۱ میلی‌متر

۵۸/‏۷۷ میلی‌متر

۶۰/‏۷۰ میلی‌متر

۷۰/‏۷۶ میلی‌متر

صفحه نمایش

۳/‏۶ اینچ

۹/‏۶ اینچ

۱/‏۶ اینچ

۷/‏۶ اینچ

وزن

۱۹۴ گرم

۲۲۵ گرم

۱۸۷ گرم

۲۲۱ گرم

باتری آیفون ۱۶ پرو

درباره باتری هم گزارش‌هایی وجود دارد که ظرفیت آن کمی بیشتر از ۳,۳۵۵ میلی‌آمپر خواهد بود. برای کاربران اندرویدی، این باتری ظرفیت بسیار کمی به‌نظر می‌رسد؛ چون اکثر پرچم‌داران اندرویدی از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند.

آیفون ۱۶ + جزئیات و قیمت iPhone 16 pro

درباره سایر تغییرات، همچنان باید منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری فاش شود. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد سری آیفون ۱۶ در حال تجدید طراحی ظاهری دیگری است و درحالی‌که این گوشی ازنظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل سال قبل نخواهد داشت، قطعاً دکمه اکشن بزرگ‌تر و اضافه‌شدن دکمه عکاسی خبر خوشی است.

آیفون ۱۶ از بسیاری از قابلیت‌های جدید دیگر نیز بهره‌مند خواهد بود. با توجه به اینکه هوش مصنوعی به ویژگی رایجی در گوشی‌های جدید تبدیل شده، اپل روی آن تمرکز بیشتری خواهد کرد. روی‌هم‌رفته، می‌توان گفت که به‌نظر می‌رسد گوشی‌های جدید اپل در زمینه‌های مختلف عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد.

رنگ گوشی آیفون ۱۶ پرو

مدل‌های آیفون ۱۶ پرو می‌توانند در دو رنگ جدید از جمله «تیتانیوم صحرایی» و «خاکستری تیتانیوم» در دسترس باشند. تیتانیوم صحرا مشابه گزینه رنگ طلایی ارائه شده برای آیفون ۱۴ پرو در سال ۲۰۲۲ است، اما عمیق‌تر. گفته می‌شود که خاکستری تیتانیوم شبیه به رنگ خاکستری فضایی است که در آیفون ۶ در سال ۲۰۱۴ ارائه شد. اپل همچنین ممکن است به ارائه رنگ‌های تیتانیوم سیاه، سفید و طبیعی ادامه دهد.

دوربین آیفون ۱۶ پرو

برخلاف آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پرو از چیدمان عمودی لنز دوربین بهره خواهد برد. در این مدل، دو دوربین به‌صورت عمودی در یک خط مستقیم قرار گرفته‌اند و فلاش LED نیز در کنار آن‌ها جای گرفته است. این دستگاه به‌احتمال زیاد از دوربینی چهارگانه متشکل از دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم ۵ برابری و دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی بهره‌مند خواهد بود.

کد خبر 735024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا زایری IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    2 2
    خعالی و خیلی خوب وبسیار است