دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دولت سیزدهم برای استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل صبح امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ وارد شهر یاسوج شد.

وی در بدو ورود به شهر یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند، می‌ستایم و از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

زلفی‌گل افزود: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند، معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وی درباره حمایت از نخبگان گفت: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با همکاری بنیاد نخبگان آیین‌نامه جذب نخبگان را به عنوان عضو هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از این به بعد دیگر نخبگانی که بنیاد نخبگان معرفی می‌کنند، نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیم به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

زلفی‌گل افزود: در توافق‌نامه‌ای که با معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منعقد کردیم، سال گذشته ۱۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه شدند، به‌خصوص آن‌هایی که المپیادی هستند و مدال دارند.

وی گفت: اگر در رشته‌های مرتبط خود درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیئت علمی استخدام می‌شوند.

وزیر علوم دولت سیزدهم تصریح کرد: بورسیه صنعت را برای نخستین‌بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم، هم در سال گذشته و هم سال جاری در دفترچه کنکور خواهد آمد و با اتاق بازرگانی هم جلساتی داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم از طرق مختلف برای بورس کردن رتبه‌های برتر استفاده کنیم که نگران آینده شغلی خود نباشند و در کشور بمانند.

وی خاطرنشان کرد: جدای از این‌ها تلاش می‌کنیم دانشگاه فنی حرفه‌ای با یک کنسرسیوم یا ائتلاف اشتغال را با صنایع مختلف شکل دهیم که تکنسین برای آن‌ها تربیت کند، همچنین دانشگاه علمی و کاربردی در رایزنی با صنایع مختلف حدود چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال برای اساس نیاز صنایع آموزش می‌دهد.

وی گفت: دولت چنین اقداماتی را انجام داده است تا نخبگان دغدغه‌ای نداشته باشند و در کشور بمانند.

کد خبر 748324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.