آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه جدید با ظرفیت ۲۴۰ لیتر بر ثانیه در جنوب اصفهان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان از آغاز احداث تصفیه‌خانه جدیدی با روش نانوازون و با ظرفیت ۲۴۰ لیتر بر ثانیه در جنوب اصفهان طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی در برنامه تلویزیونی «زنده‌رود» اظهار کرد: پیشنهاد استفاده از اوزون به‌عنوان یک تصفیه‌کننده، سال گذشته در قرارگاه آب اصفهان مطرح و از سوی شهرداری در مشارکت با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیگیری شد.

وی افزود: این طرح در قالب راه‌اندازی نخستین تصفیه‌خانه نانواوزون شهری در اردیبهشت سال جاری طی قراردادی با یک شرکت دانش‌بنیان آغاز و در مهرماه به‌صورت آزمایشی اجرا شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی تصفیه خانه نانواوزون در شمال اصفهان یکی از اقدامات شاخص شهرداری اصفهان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: ظرفیت این تصفیه‌خانه در حال حاضر ۵۰ لیتر بر ثانیه است و تا تابستان سال آینده به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

بقایی با تاکید بر اینکه کمبود آب یکی از معضلات اصلی شهر اصفهان است و باید برای رفع آن تمهیدات لازم از سوی تمامی متولیان از جمله مدیریت شهری اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا نسبت به احداث یک تصفیه خانه جدید دیگر با ظرفیت ۲۴۰ لیتر بر ثانیه در جنوب اصفهان اقدام کرده‌ایم که عملیات اجرایی آن طی روزهای آینده آغاز می‌شود و پساب شهری را پس از تصفیه به کمک اوزون، برای مصارف شهری در اختیار شهرداری اصفهان قرار می‌دهد.

کد خبر 734581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.