شهرهای ایران آماده استقبال از ۲ بهار «رمضان» و «طبیعت»

ماه رمضان یکی از معنوی‌ترین ماه‌های سال است که نزد ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد؛ این ماه حال و هوای شهرها را تغییر می‌دهد تا خاطرات خوشی از آن به‌جا بماند، البته سال جاری با توجه به تقارن ماه رمضان با نوروز، می‌توان انتظار ویژه‌تری از شهرها برای استقبال از بهار قرآن و بهار طبیعت داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هم‌زمان با ماه مهمانی خدا در شهرهای کشورهای عربی اقدامات مختلفی از جمله برگزاری مراسم و جشن‌های مذهبی و فرهنگی اختصاصی برای ماه رمضان، افطارهای جمعی و مراسم قرآنی، افزایش خدمات انسانی همچون توزیع غذاهای افطاری بین نیازمندان و فقرا و نوسازی و تطابق شرایط شهر با حال و هوای ماه رمضان به‌منظور ایجاد فضای معنوی و دینی مناسب برای مردم در طول ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

به‌طور معمول در ماه رمضان، حال و هوای شهرهای کشورمان نیز بسته به منطقه و شرایط مختلفی که در آن وجود دارد، متفاوت است، به‌طور مثال بعضی شهرها در این ماه دارای هوای گرم و خشک هستند، در حالی که دیگر شهرها ممکن است با هوای خنک و مرطوب روبه‌رو باشد.

مهم‌ترین ویژگی این ماه در شهرهای ایران، انجام فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی مرتبط با ماه مبارک رمضان است که افراد جامعه معمولاً به آن‌ها توجه می‌کند، همچنین در ماه مبارک رمضان، حال و هوای شهرها در ایران تغییر می‌کند و اتفاقات ویژه‌ای در آن رخ می‌دهد؛ از غروب تا سحر، بوی پخت غذاهای محلی و ویژه این ماه، سفره‌های افطاری و رسومات مذهبی تمام فضای شهرها را پر می‌کند.

ماه رمضان در برخی شهرها با ترافیک و شلوغی‌های بیشتری همراه است، زیرا مردم مشغول فعالیت‌های دینی و خریدهای مرتبط با این ماه هستند و ترافیک این ماه در سال جاری برای شهرهای ایران با ترافیک شب‌های عید تقارن پیدا کرده است.

شهرداری اصفهان نیز بر اساس رسالت‌های فرهنگی و اجتماعی خود در شهر زندگی آمادگی کامل دارد تا هرچه بهتر به پیشواز این ماه بزرگ بندگی برود، به‌طوری که می‌توان نشانه‌های آن را در بنرها، رنگ‌آمیزی‌ها، بیلبوردها و تندیس‌های شهری که به مناسبت ماه میهمانی خدا نصب شده است، مشاهده کرد.

فضاسازی‌های شهری با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز انجام شده است تا تلاقی ماه مبارک رمضان و عید نوروز کام مردم را شیرین کند.

شهرهای ایران آماده استقبال از ۲ بهار «رمضان» و «طبیعت»

نصب المان‌های رویداد نقاشی‌خط در میادین اصلی شهر اصفهان

حمید قنادنیا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: برای استقبال این کلان‌شهر از ماه رمضان، دو بخش کلی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه المان‌های موقت شهری از جمله موضوعاتی که سال آینده اجرا می‌شود، ادامه می‌دهد: برای سال جاری حدود ۴۰ المان با نقش هلال ماه در قالب رویداد نقاشی‌خط در حال آماده‌سازی است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تاکید می‌کند: در این رویداد هنرمندانی از سراسر کشور حدود چهار روز از چهاردهم تا نوزدهم اسفند سال جاری مهمان اصفهان بودند و به نقاشی‌خط و خوشنویسی پرداختند.

قنادنیا می‌گوید: المان‌های نقاشی‌خط به‌مناسبت ماه رمضان و ایام عید نوروز در میادین اصلی شهر نصب می‌شود.

۲۰۰۰ پرچم عمودی و آویز خیابانی به‌مناسبت ماه رمضان و عید نوروز در مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر نصب می‌شود

وی با بیان اینکه نصب پرچم‌ها و آذین‌بندی خیابان‌ها با طرح ویژه ماه رمضان از جمله اقدامات این سازمان است، اضافه می‌کند: حدود ۲۰۰۰ پرچم عمودی و آویز خیابانی به‌مناسبت ماه رمضان و عید نوروز در مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان می‌کند: موضوعات مربوط به المان‌ها و آذین‌بندی شهر بر عهده سازمان زیباسازی شهرداری این کلان‌شهر است.

قنادنیا می‌گوید: پروژه‌های زیباسازی بسیاری برای نوروز سال آینده در شهر رونمایی می‌شود، همچنین سال جاری نیز شاهد چند پروژه دائمی برای شهر هستیم.

وی ادامه می‌دهد: سه تا چهار پروژه موقت نوروزی برای شهر در نظر گرفته شده است که حال و هوای بهاری را برای شهر به ارمغان می‌آورد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تاکید می‌کند: اقداماتی از جمله نورپردازی و اجرای دیوارنگاره‌ها در سطح شهر برای عید نوروز و ماه رمضان انجام می‌شود.

شهرهای ایران آماده استقبال از ۲ بهار «رمضان» و «طبیعت»

استفاده از فضای اتوبوس تندرو و مترو برای فرهنگ‌سازی در ماه رمضان

سیدمهدی سجادزاده، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: در موضوع گالری شهری برای ماه رمضان به‌دلیل تقارن این ماه با ایام نوروز، شاهد شعار کلی «بهار بهار» در سطح شهر اصفهان هستیم.

وی اضافه می‌کند: این شعار از سمت معاونت خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر به‌عنوان متولی ستاد خدمات سفر نوروزی شهر، انتخاب شده است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تاکید می‌کند: قرار است گالری شهری، گالری ایستگاه‌های مترو و گالری پایانه‌ها به موضوع بهار طبیعت و بهار قرآن اختصاص پیدا کند.

سجادزاده با بیان اینکه اکران موضوع «سلام» از اواخر سال جاری آغاز می‌شود، می‌گوید: این سلام به معنای زندگی دوباره با طرح زیست معنوی در فضای گالری شهری، گالری ایستگاه‌های مترو و گالری پایانه‌ها خودنمایی می‌کند.

تبلیغات عید نوروز و ماه رمضان از بیست‌وهفتم تا بیست‌وهشتم اسفند سال جاری آغاز می‌شود

وی ادامه می‌دهد: امیدواریم سال آینده شاهد موضوع گالری اتوبوس تندرو باشیم، البته هماهنگی‌هایی با اتوبوسرانی این کلان‌شهر انجام شده است تا از ایستگاه‌های اتوبوس تندرو نیز برای فرهنگ‌سازی استفاده کنیم.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تبلیغات عید نوروز و ماه رمضان از بیست‌وهفتم تا بیست‌وهشتم اسفند سال جاری آغاز می‌شود، خاطرنشان می‌کند: موضوع گالری شهری در این ایام بر اساس موضوعاتی همچون نوع‌دوستی و محیط زیست معنوی خواهد بود، امیدواریم تا این گالری تأثیرگذاری خوبی داشته و برای مسافران و گردشگران نوروزی شهر نیز جذاب باشد.

سجادزاده با بیان اینکه یک بعد تبلیغاتی دیگر در کابین‌های مترو در حال انجام است، می‌گوید: تعدادی پوستر با عنوان «یادش بخیر» که به ماه رمضان در سال‌های گذشته اشاره دارد، به‌صورت پوستر در کابین‌های مترو نقش می‌بندد.

به گزارش ایمنا، این روزها حال و هوای شهر با قرار گرفتن در ایام ماه رمضان و عید نوروز دگرگون شده و زیبایی دوچندان پیدا کرده است، بنابراین انتظار می‌رود شهروندان نیز در حفظ این زیبایی‌ها تلاش کنند تا این زیبایی تبدیل به نازیبایی نشود.

کد خبر 734576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.