روزانه ۳۶.۵ میلیارد تومان برای حمل‌ونقل هزینه می‌کنیم/ سیاست‌های جاری اولویت‌بندی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: روزانه ۳۶.۵ میلیارد تومان در حوزه حمل‌ونقل، ۱۸.۶ میلیارد تومان در حوزه قطار شهری، ۱۰.۶ میلیارد تومان توسعه و نگهداری آسفالت معابر و پیاده‌روسازی، ۵.۳ میلیارد تومان اتوبوسرانی و ۲ میلیارد تومان در حوزه ترافیک هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ابراهیمی، امروز _شنبه نوزدهم اسفند_ در نشست مدیران شهرداری، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان با موضوع مروری بر عملکرد سال ۱۴۰۲ و تبیین سیاست‌های سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در سازمان شهرداری اصفهان برنامه راهبردی ۱۴۱۰ با پنج هدف کلان، ۲۱ هدف خرد و ۱۲۱ راهبرد، بازنگری و اهداف، سیاست‌های کلان و ارزش‌ها مصوب و نقشه راه برای مسیر حرکت مشخص شد.

وی با اشاره به سبد پروژه‌ها و طرح‌ها افزود: این برنامه به‌عنوان ورودی برای تدوین برنامه عملیاتی و بودجه ۱۴۰۳ که مصوب شد، مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر در مرحله انتخاب متولیان و زمان‌بندی پروژه‌ها هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: در فرایند تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ از ابلاغ تا دستور، برآورد منابع تا برآورد هزینه‌ها و اعتبار جاری و در نهایت شروع پروژه‌ها انجام و مبنایی برای تصویب این بودجه بود.

ابراهیمی با بیان اینکه برنامه ۱۴۱۰ از چند بخش تشکیل شده است، گفت: هفت ارزش در برنامه وجود دارد که شامل مواردی است که چه به اهداف برسیم یا نه باید رعایت شود و خط قرمز سازمان است، مأموریت‌ها، چشم‌اندازها، اهداف کلان و خرد، در نهایت اسناد برنامه مبنایی برای آغاز کار است‌.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به ارزش‌ها، تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری و تلاش جهادی، عدالت‌محوری، نیک‌نامی، پاسداشت هویت تاریخی و دینی، امانت‌داری، شفافیت و فساد ستیزی و کرامت انسانی سیاست‌های اصلی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اهداف کلان برنامه ۱۴۱۰ گفت: بهبود کیفیت زیست شهری با تاکید بر کاهش آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی شهر، هدف ارتقای جایگاه شهر اصفهان با تاکید بر گردشگری، ارتقای سر زندگی و پویایی محلات، ارتقای کارآمدی هوشمند و هماهنگی در راستای حکمرانی شهری و احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی در راستای رشد معنوی از جمله اهداف کلان است.

ابراهیمی با بیان اینکه برنامه شامل پنج سیاست کلی است، گفت: داده‌محوری، تصمیم‌گیری، مدیریت هوشمند، کربن‌زدایی، مشارکت‌محوری، فراگیری و نوآوری به‌عنوان اجزای بالادستی برنامه است، همچنین برنامه ۱۴۱۰ از ۱۲۱ راهبرد تشکیل شده که نیاز به اولویت‌بندی داشت و این اولویت‌بندی بر اساس معیارها، ارزش‌ها و منشور شورای اسلامی شهر، انجام شد، در گام نخست ۸۷ راهبرد و سپس ۳۸ راهبرد مورد استفاده و پروژه‌ها بر این مبنا تعریف شد.

شهرداری تلاش کرده همواره بیش از بودجه عملکرد داشته باشد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به سهم اهداف در بودجه ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار میلیارد از ۳۰ هزار میلیارد تومان به هدف اول که بهبود کیفیت زیست‌شهری است اختصاص داده شده، ۱,۴۴۰ میلیارد تومان به هدف دوم، ۸۱۰ میلیارد تومان هدف کلان سوم، ۹۲۰ میلیارد تومان هدف چهارم و ۵۹۰ میلیارد تومان به احیای سبک زندگی اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه بودجه مصوب اصلاح و عملکرد آن بر مبنای تورم بانک مرکزی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ مبلغ اصلاح بیش از بودجه بوده و عملکرد کمتر از اصلاح بودجه بوده است، میانگین عملکرد در طی این سال‌ها حدود ۷۴ درصد بوده است و شهرداری تلاش کرده همواره بیش از بودجه عملکرد داشته باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه بودجه سال جاری نسبت به ۱۴۰۱، ۷۰ درصد رشد داشته است، گفت: عملکرد بودجه سال جاری تاکنون ۱۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به سرفصل‌های اصلی درآمدی تصریح کرد: منابع درآمدی برای انجام پروژه‌ها بسیار حیاتی است، ارزش افزوده، ساختمانی، اوراق و وام، فروش اموال و سرمایه‌گذاری از منابع درآمدی سال ۱۴۰۲ است که درآمدهای ساختمانی بیشترین سهم را دارد.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان ۳۰ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: از این مبلغ سهم مناطق ۱۳ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان است که با احتساب بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته با ۴ هزار و ۹۲ میلیارد تومان، در مجموع بودجه ۳۴ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی اظهار کرد: ۳۰ درصد از بودجه ۳۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری، هزینه‌های عمومی و جاری است که در واقع معادل ۸,۹۸۷ میلیارد تومان و باقی‌مانده آن یعنی ۷۰ درصد بودجه در حوزه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بوده که دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۹ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان و دارایی‌های مالی ۱,۹۱۷ میلیارد تومان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه روزانه ۳۶.۵ میلیارد تومان در حوزه حمل‌ونقل هزینه می‌شود، ادامه داد: ۱۸.۶ میلیارد تومان در حوزه قطار شهری، ۱۰.۶ میلیارد تومان توسعه و نگهداری آسفالت معابر و پیاده‌روسازی، ۵.۳ میلیارد تومان اتوبوسرانی، ۲ میلیارد تومان ترافیک و ۷.۹ میلیارد تومان حقوق و دستمزد، از جمله هزینه‌های روزانه شهرداری اصفهان است.

وی با اشاره به سهم هرکدام از درآمدهای شهرداری در اداره روزانه شهر گفت: شهرداری از طریق تراکم ۸۵ روز، ارزش افزوده ۷۰ روز و اوراق مشارکت ۴۰ روز می‌تواند شهر را اداره کند، همچنین نیمی از بودجه از طریق پروژه‌ها و اولویت‌بندی، مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به طراحی‌ها در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بیشترین تعداد طراحی را اداره کل طراحی و پس از آن سازمان زیباسازی دارد، همچنین تمام طرح‌ها باید برای آغاز سال ۱۴۰۳ آماده باشد، سال آینده سیاست‌های جاری شهرداری این کلان‌شهر اولویت‌بندی می‌شود.

کد خبر 734546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.