فضای سبز و توسعه پایدار مورد توجه سازمان ملل قرار گرفت

عضو هیئت مدیره سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: فضای سبز در قرن حاضر به‌عنوان یک ضرورت جهانی مطرح شده است و سازمان ملل متحد با یک فراخوان کلی از تمام کشورهای عضو خواست تا برای رسیدن به توسعه پایدار مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا بلالی در حاشیه برنامه تلویزیونی «اصفهان من» اظهار کرد: فضای سبز جز ضروری و جدایی ناپذیر شهر است و نقش بسزایی در حفظ محیط زیست دارد.

وی افزود: حفظ فضای سبز یکی از اهداف بزرگ در ایجاد یک کالبد پایدار شهری است.

عضو هیئت مدیره سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: فضای سبز در کنترل آلودگی هوای ناشی از منابع متحرک و ثابت، کنترل آلودگی صوتی، افزایش رطوبت، توسعه فضای مطبوع و توسعه دلنشین برای شهروندان نقش بسیار مهمی دارد.

بلالی گفت: فضای سبز بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره بشر است و می‌تواند انسان‌ها را به سمت یک آرامش نسبی هدایت کند.

وی با بیان اینکه فضای سبز در قرن حاضر به‌عنوان یک ضرورت جهانی مطرح شده است، ادامه داد: سازمان ملل متحد در سال ۱۳۹۳ طی یک فراخوان کلی از تمام کشورهای عضو خواست تا برای رسیدن به توسعه پایدار مشارکت کنند.

عضو هیئت مدیره سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مهمترین اهداف آن فراخوان، پایان دادن به فقر، محافظت کردن از کره زمین و بهبود سبک زندگی است، در این راستا فضای سبز برای دست‌یابی به یک سیستم پایدار شهری و افزایش و بهبود سبک زندگی به‌عنوان مهمترین شاخص از سوی سازمان ملل متحد تعریف شده است.

کد خبر 734032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.