تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای خط‌کشی معابر شهر اصفهان

مدیرکل اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ۳۵ میلیارد تومان بودجه برای خط‌کشی معابر شهری اصفهان در سال جاری تخصیص داده شده است.

حمید آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأثیرات خط‌کشی‌های ترافیکی در انتظام‌بخشی و ایمنی عبور و مرور وسایل نقلیه و عابران پیاده اظهار کرد: با نظارت، اهتمام و گرفتن الگوهای کارآمد در انعقاد قراردادهای خط‌کشی، طی دو سال گذشته تلاش برای ارتقای کیفیت و ماندگاری خطوط افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به تخصیص ۳۵ میلیارد تومان بودجه برای خط‌کشی معابر شهری اصفهان در سال جاری افزود: میانگین هزینه خط‌کشی دوجزئی سرد برای هر متر مربع ۸۰۰ هزار تومان و میانگین هر متر مربع خط‌کشی گرم ۲۵۰ هزار تومان برای شهرداری اصفهان است.

مدیرکل اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان رویت‌پذیر نبودن خطوط ترافیکی اصفهان در بعضی نقاط شهر را به‌واسطه حجم پوشش آلاینده‌ها و نوع مصالح به‌کار رفته در آسفالت معابر و خیابان‌ها اعلام کرد و گفت: با شست‌وشو و بارش باران بسیاری از این خطوط مشهود و نمایان می‌شود.

آقایی با بیان اینکه ماشین مکانیزه خط‌شور به‌واسطه افزایش هزینه خط‌کشی‌های ترافیکی یکی از نیازهای شهری اصفهان است، تصریح کرد: با توجه به نکات فنی و تکنولوژی‌های جدید، ضرورت ورود و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی بیش از پیش لازم است.

وی اولویت اجرای خط‌کشی‌های ترافیکی پایان سال را بزرگراه‌های درون‌شهری و خیابان‌های اصلی و پرتردد دانست و تاکید کرد: رنگ‌آمیزی جداول حاشیه تقاطع‌ها با رنگ زرد و مشکی و رنگ‌آمیزی گذرگاه‌های عابر پیاده در مرکز شهر نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بودجه مصوب سال آینده برای خط‌کشی معابر شهری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است، گفت: این مبلغ نسبت به بودجه سال جاری بیش از ۴۷ درصد رشد دارد.

کد خبر 732764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.