جذب ۱۲۰ درصدی ردیف درآمدهای بودجه ساختمانی شهرداری اصفهان تا پایان ۱۴۰۲

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در سال جاری ردیف درآمدهای بودجه ساختمانی بالغ‌بر پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعریف شده که از این میزان تا پایان دی‌ سال جاری حدود ۹۷ درصد بودجه جذب‌شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به ۱۲۰ درصد جذب بودجه برسد.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ردیف درآمدهای ساختمانی یکی از ردیف‌های درآمدی شهرداری است که هرساله در بودجه شهرداری این نهاد پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این ردیف شامل مواردی از جمله تراکم ساختمانی، درآمد حاصل از تغییر کاربری، عوارض افزوده ناشی از طرح‌های توسعه شهری، عوارض تفکیک و عوارض زیربنا بوده که با مراجعه شهروندان برای اخذ پروانه ساختی به‌عنوان هزینه‌های پهنه‌های ساختمانی و پایان کار دریافت خواهد شد.

وی افزود: ردیف درآمدهای بودجه ساختمانی در بودجه سال جاری شهرداری بالغ‌بر ۵,۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که بر اساس آمار دریافت شده تا پایان دی سال جاری با توجه به اقداماتی صورت گرفته در حوزه شهرسازی از جمله ضوابط تشویقی و شهرسازی، تسهیل و تسریع در صدور پروانه ساختمانی و طرح‌های ویژه شهرسازی بالغ‌بر ۹۷ درصد این بودجه جذب‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری در تمام شهر با توجه به اینکه دو ماه آخر سال دو ماه درآمدزایی برای شهرداری است، تا ۱۲۰ درصد بودجه جذب شود.

مهدویان گفت: در مقایسه انجام‌شده مناطق ۱۵، ۶، ۵ و یک اصفهان از جمله مناطقی بود که دارای بیشترین جذب بودجه است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد این معاونت برای ردیف درآمدهای ساختمانی سال آینده حدود ۹ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: در صورت تصویب در کمیسیون شورای اسلامی شهر اصفهان حدود یک‌سوم از بودجه شهرداری اصفهان، درآمدزایی از طریق درآمدهای ساختمانی است که نیازمند جذب سرمایه‌گذار و تسهیل و تسریع بیشتر در صدور پروانه ساختمان است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های که در این زمینه انجام‌شده، سال آینده نیز همچون سال جاری در حوزه جذب ردیف‌های ساختمانی در چهارچوب ضوابط و مقررات ساختمانی موفق خواهیم بود.

کد خبر 732008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.