کدام مواد غذایی سرشار از کلسیم است؟

بادام، انجیر، خرما، آلو خشک، دانه چیا، کنجد، فندق، بادام هندی، پسته و گردو سرشار از کلسیم است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف کلسیم به بهبود سلامت استخوان کمک قابل‌توجهی می‌کند، مصرف لبنیات، میوه‌ها و دانه‌ها می‌تواند سطح کلسیم بدن را افزایش دهند؛ بدن انسان‌ها روزانه به حدود هزار میلی‌گرم کلسیم نیاز دارد، در ادامه به معرفی و بررسی مواد غذایی سرشار از کلسیم می‌پردازیم:

بادام

بادام سرشار از کلسیم است، به طوری که در هر ۲۸ گرم بادام حدود ۷۶ میلی‌گرم کلسیم وجود دارد؛ بادام سرشار از مواد مغذی مهم و چربی‌های سلام است و منبع غنی ویتامین E است، مصرف بادام احتمال بروز حملات قلبی را کاهش می‌دهد.

انجیر

هر ۱۰۰ گرم انجیر حاوی حدود ۵۵ میلی‌گرم کلسیم است، انجیر سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است که فشار خون و سیستم گوارشی را کنترل می‌کند، همچنین این ماده غذایی به کاهش وزن و محافظت از سلامت قلب کمک می‌کند و مانع بروز یبوست می‌شود.

خرما

هر ۱۰۰ گرم خرما دارای حدود ۶۴ میلی‌گرم کلسیم است، بنابراین یک میان‌وعده عالی است که سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است؛ خرما به بهبود هضم غذا و سلامت قلب کمک می‌کند و از بدن در برابر بیماری‌ها نیز محافظت می‌کند.

آلو خشک

در هر ۱۰۰ گرم آلو خشک حدود ۴۳ میلی‌گرم کلسیم وجود دارد؛ این میوه خشک منبع خوبی از پتاسیم است که به روش‌های مختلف به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند، به‌طوری که هضم غذا، ضربان قلب و فشار خون را بهبود می‌بخشد.

دانه چیا

هر ۱۰۰ گرم دانه چیا حاوی حدود ۶۳۱ میلی‌گرم کلسیم است، این دانه منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و فیبر است؛ دانه چیا به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

کنجد

دانه‌های کنجد سرشار از کلسیم است، به طوری که در هر ۱۰۰ گرم از آن حدود ۹۸۹ میلی‌گرم کلسیم وجود دارد؛ می‌توان دانه‌های کنجد را به سالاد، ماست یا غذاهای دیگر اضافه کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

فندق

هر ۱۰۰ گرم فندق حاوی حدود ۱۱۴ میلی‌گرم کلسیم است و منبع غنی ویتامین E، ویتامین B1 و ویتامین B6 است، همچنین سرشار از فولات، آنتی‌اکسیدان‌ها و فسفر است و به کاهش کلسترول خون در بدن نیز کمک می‌کند.

بادام هندی

بادام هندی منبع غنی از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم است که حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی مفید است؛ بادام هندی همچنین به کاهش وزن نیز کمک می‌کند، سطح قند خون را کنترل می‌کند و برای سلامت قلب مفید است، هر ۱۰۰ گرم بادام هندی حاوی حدود ۵۷.۲۰ میلی‌گرم کلسیم است.

پسته

پسته سرشار از کلسیم است و گزینه عالی برای تقویت استخوان‌ها است، مصرف آن نیز به مدیریت وزن کمک می‌کند؛ از آنجا که پسته حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است، توصیه شده است آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

گردو

هر ۱۰۰ گرم گردو حاوی حدود ۹۸ میلی‌گرم کلسیم است، گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و دیگر مواد مغذی است؛ از آنجا که حاوی مقدار زیادی فیبر و پروتئین است، به کاهش وزن، همچنین کاهش خطر ابتلاء به بیماری دیابت نوع دوم نیز کمک می‌کند.

کد خبر 731811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.