خیابان اطشاران در ۱۴۰۳ احداث می‌شود/ مکانیزه‌شدن نظافت معابر اصفهان تا ۳ سال آینده

شهردار اصفهان گفت: در فصل نخست سال آینده پروژه احداث خیابان اطشاران در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری این کلان‌شهر به مناقصه گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفند سال جاری اظهار کرد: بر دوش تک‌تک ما این مسئولیت اجتماعی وجود دارد که در انتخابات شرکت و ایفای نقش کنیم.

وی با بیان اینکه از تفاوت‌های انسان نسبت به سایر موجودات، حق انتخاب و اختیار است، افزود: از این حق باید استفاده کنیم، در غیر این صورت تصمیم‌گیری به افراد دیگری واگذار می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: مردم باید پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و از میان نامزدهای انتخاباتی پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، افراد اصلح را انتخاب کنند تا در آینده با انتخاب خوب شاهد فعال شدن شهر از حیث حضور اجتماعی، ملی و حفظ منافع شهری باشیم و از این ظرفیت به نفع استان و شهر استفاده کنیم.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

احداث خیابان اطشاران سال آینده به مناقصه گذاشته می‌شود

شهروند: چند سال است که وعده ساماندهی و آزادسازی ورودی شهرک میلاد داده شده است؛ پس از سال‌ها مصوبه از تهران ابلاغ شد، اما شهرداری اعلام کرده است که بودجه ندارد و به‌رغم پیگیری‌ها، هنوز به نتیجه نرسیده است.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: کوره نقش جهان در سمت شهرک میلاد قرار دارد که برای تغییر کاربری و ارتفاع تشریفات قانونی را طی کرده و مجوزهای لازم آن نیز دریافت شده است؛ در حال حاضر شهرداری منطقه در حال مذاکره با مالک خصوصی است.

در فصل نخست سال آینده پروژه احداث خیابان اطشاران نیز به مناقصه گذاشته می‌شود.

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان: سال‌های زیادی در منطقه ۱۰ همکاران ما برای کوره نقش جهان پیگیر انجام تفکیک بودند؛ با توجه به پیگیری همکارانم در سال‌های گذشته مصوبه کمیسیون ماده ۵ آبان سال جاری ابلاغ شد و در حال حاضر مراحل توافقات با مالک در جریان است.

ارتفاع کوره نقش جهان نسبت به سطح معبر حدود ۴ متر پایین است و نیاز به تعریض، بازسازی و جابه‌جایی تأسیسات سنگین کارخانه از جمله پست گاز و برق دارد، البته همکاری لازم با ادارات تاسیساتی انجام شده است تا مراحل مقدماتی آن و سپس خاکریزی انجام شود تا اگر دیوار خراب شد، حادثه‌ای نداشته باشیم.

اعتبارات لازم برای احداث خیابان اطشاران در بودجه سال ۱۴۰۳ با مبلغ بسیار خوبی پیش‌بینی شده است و به همشهریان قول می‌دهیم که سال آینده تعریض و احداث باقی‌مانده خیابان ورودی اطشاران انجام شود.

هنوز امکان ارتباط با خانواده شهید عزیز اللهی فراهم نشده است

شهروند: مسجد علی‌قلی‌آقا چند بار میزبان شهردار و مدیران شهری بوده و آن‌ها فعالیت‌ها را مشاهده کرده‌اند که یکی از مواردی که دغدغه فعالان است، همچنین کمبود فضاهای فرهنگی محله پاسخگوی حجم فعالیت‌ها نیست، پیشنهاد شده که منزل شهید عزیز اللهی تحت عنوان «خانه فرهنگ» توسط شهرداری تملک شود، گویا بودجه آن تصویب شده، اما اقدامی برای تملک انجام نشده است.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: خانه شهید عزیز اللهی یکی از مکان‌های خاطره‌انگیز شهر و یکی از نقاط هویتی دوران دفاع مقدس است که در بودجه ۱۴۰۲ برای این منظور ردیف در نظر گرفته بودیم تا شهردار منطقه پیگیری، با خانواده وارد مذاکره و تملک انجام شود، اما تا کنون این اقدام انجام نشده است.

البته اشکال از شهرداری منطقه نبوده، زیرا امکان ارتباط با خانواده شهید فراهم نشده است، بنابراین اهالی محل باید کمک کنند و واسطه تشکیل جلسه با خانواده شهید بشوند، خانواده شهید حدود دو سال گذشته مایل به این اتفاق بودند تا این مکان به‌عنوان مکان فرهنگی به یادگار بماند.

علی رضی‌زاده، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان: با توجه به اینکه تملک خانه شهید عزیز اللهی در بودجه قرار داشت، اقدامات مربوط به حوزه املاک انجام شده است، اما افرادی که مالکیت منزل را دارند، در اصفهان حضور ندارند، بنابراین دعوت‌نامه بر اساس ضوابط ارسال و پیغام‌های لازم داده شده است تا به سمت توافق برویم.

اگر بتوانیم توافقات در خصوص مالکیت ملک داشته باشیم، گام رو به جلو برخواهیم داشت.

نظافت معابر شهر مکانیزه می‌شود

شهروند: از ساکنان کوچه ۱۹ خیابان بزرگمهر هستم، پیاده‌روی احداث شده کنار خیابان جای پارک خودروها را گرفته و شهروندان ناچار به پارک خودرو داخل کوچه ۱۷ و ۱۹ هستند و اهالی کوچه را دچار مشکل کرده‌اند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: مکانی که اشاره شد، کنارگذر شرقی زیرگذر بزرگمهر است، در این مکان چند مغازه وجود دارد که فعالیت آن‌ها رونق دارد، در گذشته در ساعات پیک ترافیک خودروها در این مکان حتی به‌صورت عمودی پارک می‌کردند که مانع عبور اتوبوس و موجب ایجاد ترافیک می‌شد.

تدبیر مهندسان حوزه حمل‌ونقل و ترافیک این بود که عرض معبر گرفته شود و پیاده‌راه شود تا امکان پارک در گذر وجود نداشته باشد، خودروها در اولین کوچه بعد از مغازه‌ها پارک می‌کنند که برای ساکنان آن منطقه دردسرساز شده است و باید راه‌حلی پیدا شود، اما به جز طراحی این معبر راهی وجود نداشت.

برای نظافت معابر شهر نیز پیگیر ماشین‌آلاتی بودیم که همچون جارو برقی مکنده باشد و خاک را جمع کند، نمونه خارجی از طریق مهندسی معکوس تولید آزمایشی شد و به کار گرفته شد و جواب داد.

پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده تمام شهر به‌صورت مکانیزه نظافت شود، البته دستگاه جدید سال ۱۴۰۳ به کار گرفته می‌شود تا با استفاده از آن عرض کم معابر و کوچه‌ها نظافت شود.

محسن زمانی، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان: به علت عرض کم معبر و رعایت نکردن شهروندان، ترافیک تا میدان بزرگمهر پس‌زده می‌شد، شهرداری جلساتی در معاونت ترافیک برگزار کرد و با تاکید و تأیید پلیس راهور عرض خیابان کم شد، هدف کاهش عرض و معبر بود نه تأسیس پیاده‌رو، این مکان پیاده‌رو نیست و توصیه می‌کنم شهروندان از این مکان عبور نکنند.

با توجه به مشکلات ایجاد شده برای اهالی و کسبه باید مجدد بازنگری انجام و تدابیر اندیشیده شود؛ با هماهنگی معاونت ترافیک این موضوع مجدد بررسی می‌شود، اما در واقعیت از محدوده پل بزرگمهر تا چهارراه نورباران به دلیل وجود مطب‌های پزشکان و مراکز تجاری، مراجعان زیادی دارد و کار اساسی این است که پارکینگ مناسبی برای سال‌های آینده پیش‌بینی و جانمایی شود.

برای صدور پروانه زمین‌های علی‌آباد کلنگان هیچ مشکلی وجود ندارد

شهروند: زمین‌ها علی‌آباد کلنگان مربوط به شرکت واحد اتوبوسرانی است، اما این زمین‌ها از ۳۲ سال پیش تاکنون بلاتکلیف مانده است.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: طبق آخرین اطلاعی که داریم مالکان این اراضی می‌توانند برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه کنند، مگر اینکه با تعاونی مشکل داشته باشند.

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان: در حال حاضر برای صدور پروانه در این مکان هیچ مشکلی وجود ندارد؛ تعاونی ارتش برای صدور پروانه معرفی می‌کند و کارهای اداری انجام می‌شود، شهروندان به شهرداری مراجعه کنند تا روال دریافت پروانه انجام شود.

تعداد معدودی پلاک وجود دارد که جزو تعاونی‌های اتوبوسرانی و ارتش نیست و مالکان آن‌ها نیز راهنمایی شده‌اند، شهروندان باید ابتدا به تعاونی و پس از دریافت معرفی‌نامه به شهرداری منطقه مراجعه کنند و درخواست خود را فعال کنند.

در این مکان به دلیل تعریض فضای سبز و اختصاص قسمتی به مکان فرهنگی، تغییراتی در ماهیت زمین‌ها و تملک ایجاد شده است که به همین دلیل شهروندان باید به تعاونی ارتش مراجعه و آخرین وضعیت ملک خود را بررسی کنند.

تعیین تکلیف احداث یک خیابان در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان، به‌زودی

شهروند: جنب مخابرات رهنان زمینی داریم که حدود ۷۰ سال است در مسیر قرار دارد، به ما گفتند این طرح برداشته شده است و خیابان احداث نمی‌شود، اما زمان ابلاغ و اقدام مشخص نیست.

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان: پیگیری‌های لازم صورت گرفته و جلساتی متعددی در رابطه با اولویت‌بندی این خیابان انجام شده است؛ از حدود چهار دهه پیش این خیابان بلاتکلیف است و مردم به حق مراجعه می‌کنند و درخواست تعیین تکلیف دارند.

با توجه به پل دو طبقه در خیابان امام خمینی (ره) و تعریض‌های دو طرف، با اجماع دو حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و معاونت شهرسازی به نظر می‌رسید باید بعضی مسیرها اولویت‌بندی شود و مشکل مردم ساکن در این محور و مالکان زمین که بالغ بر ۴۷۶ پلاک است، رفع و تعیین تکلیف شود.

طرح در کمیسیون حمل‌ونقل و شورای ترافیک مطرح شده که امیدواریم آن‌چه به صلاح مردم و شهر است، اتفاق بیفتد.

معاونت شهرسازی شهرداری موافقت خود را همراه تیم زیرمجموعه اعلام کرده و اولویت‌بندی و فازبندی انجام شده است که امیدواریم با همراهی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک این کار به سرانجام برسد.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: قول می‌دهم در دفتر من جلسه‌ای با حضور مدیر منطقه ۱۱ شهرداری، معاونان حمل‌ونقل و شهرسازی تشکیل شود تا درباره این موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه را به شهروندان اعلام کنیم تا از بلاتکلیفی خارج شوند.

کد خبر 731614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.