تاثیر زردچوبه بر کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف زردچوبه خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می‌دهد و باعث کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زردچوبه با مزایای سلامتی متعددی که دارد، یک ادویه پرکاربرد است که فواید بالقوه‌ای در زمینه محافظت از کبد، تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر بروز آرتروز دارد، بنابراین با استفاده از یک قاشق غذاخوری زردچوبه می‌توان سلامتی را تا حد زیادی بهبود بخشید، در ادامه به بررسی تعدادی از مزایای مصرف زردچوبه می‌پردازیم:

کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی

کورکومین موجود در زردچوبه اثرات مثبتی بر سلامت قلب دارد و به رقیق شدن خون، کاهش کلسترول خون و جلوگیری از باریک شدن شریان‌ها کمک می‌کند؛ علاوه بر این، ممکن است احتمال بروز مشکلات قلبی عروقی را کاهش دهد.

پیشگیری از سرطان

اثرات ضدسرطانی کورکومین یکی از ثابت‌شده‌ترین ویژگی‌های دارویی آن است، کورکومین خطر بروز سرطان را کاهش می‌دهد، زیرا یک آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب قوی است؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین دارای اثرات ضد توموری است که از تشکیل تومورها و گسترش سلول‌های خطرناک جلوگیری می‌کند؛ در حال حاضر استفاده از کورکومین همراه با پرتودرمانی و شیمی‌درمانی به عنوان درمان سرطان توسط محققان مورد مطالعه قرار گرفته است.

کاهش التهاب

زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی است، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین عملکرد واسطه‌های پیش‌التهابی را به صورت مستقیم کنترل می‌کند، به‌طور خاص از التهاب در بدن جلوگیری می‌کند، همان‌طور که مشخص است التهاب علت اصلی بروز بیماری‌های زیادی است.

تقویت سیستم ایمنی

دمنوش زردچوبه، زنجبیل و فلفل سیاه یکی از مؤثرترین روش‌های سنتی برای تقویت سیستم ایمنی است، قابلیت‌های آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی کورکومین آن را به یک ماده غذایی تقویت‌کننده تبدیل کرده است.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

از آنجا که مصرف زردچوبه باعث افزایش تولید صفرا در کیسه صفرا و دیگر آنزیم‌های گوارشی می‌‎شود، باعث بهبود فرآیند هضم غذا می‌‎شود، زردچوبه متابولیسم را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

کد خبر 730517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.