راه‌آهن بلژیک دوستدار معلول می‌شود

قطارهای بلژیکی در آینده دارای یک واگن مستقل و در دسترس برای افرادی با نیاز ویژه خواهند بود. علاوه بر این، راه‌آهن این کشور میلیاردها دلار برای استانداردسازی سکوهای ایستگاه‌های قطار سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت ملی راه‌آهن بلژیک NMBS/SNCB ، واگن‌های جدیدی را معرفی کرده است که به عنوان اولین وسایل نقلیه قابل دسترسی مستقل در تاریخ حمل‌ونقل این کشور توصیف شده است. این واگن‌های دوطبقه موسوم به M7 ساخت آلستوم با ویژگی‌هایی مانند رمپ‌های کشویی خودکار طراحی شده است تا سوار و پیاده شدن از قطار برای افرادی با نیازهای ویژه آسان شود. ارتفاع درِ این واگن‌ها ۷۶ سانتی‌متر است که قرار است با ارتفاع استاندارد سکوهای ایستگاه قطار مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، درها دارای دهانه وسیع‌تری است، دستگیره‌های مخصوصی در داخل واگن اضافه شده و دکمه‌های باز شدن درها نیز در فاصله پایین و قابل دسترس قرار گرفته است، این خودروها همچنین مجهز به سرویس‌های بهداشتی مناسب و سیستم اینترکام هستند که به کاربران ویلچر اجازه می‌دهد در صورت لزوم درخواست کمک کنند.

شرکت ملی راه‌آهن بلژیک اعلام کرد که هر قطار بین شهری این کشور مجهز به یک واگن قابل دسترس مستقل خواهد بود و تحویل واگن‌های جدید برای استفاده از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. این سازمان در حال بازسازی و مناسب‌سازی ایستگاه‌های قطار با هزینه میلیاردها یورو تا سال ۲۰۳۲ است تا آن‌ها را استاندارد کند.

در حال حاضر ۱۰۳ ایستگاه به‌طور کامل برای کاربران ویلچرنشین قابل دسترس هستند و تا پایان سال ۲۰۳۲، باید ۱۷۶ مورد از آن‌ها وجود داشته باشد که به‌طور عمده ایستگاه‌هایی هستند که میزبان نزدیک به ۷۰ درصد از مسافران هستند.

جدا از ارتفاع سکوها، هدف شرکت ملی راه‌آهن بلژیک این است که همه ایستگاه‌ها دارای خطوط راهنما برای مسافران کم‌بینا نیز باشد.

سوفی دوتوردوآر، مدیرعامل NMBS/SNCB در این رابطه گفت: «ما می‌خواهیم همه مسافرانمان، از جمله آن‌هایی که قدرت تحرک کمتری دارند، از زمانی که بلیت خود را خریداری می‌کنند تا برای رسیدن به مقصد، بتوانند مستقل از قطار استفاده کنند.»

راه‌آهن بلژیک دوستدار معلول می‌شود

کد خبر 730098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.