فراکسیون عاقل‌ها را تشکیل می‌دهیم

نایب‌رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که رای بیاوریم در مجلس آینده فراکسیون عاقل ها را تشکیل خواهیم داد که وابسته به حزب و جناح خاصی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی مطهری در نشست خبری که امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ در نمایشگاه مطبوعات و رسانه برگزار شد درباره لیست اعتدالیون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لیست ما نه لیست اصلاح‌طلبان است و نه لیست اصولگرایان، بلکه لیستی از افراد معتدل ارائه خواهم کرد که ویژگی اعتدال و عقل‌گرایی را داشته باشند و شعارزده نباشند و دنبال اصلاح امور باشند.

وی افزود: برخی گروه‌های سیاسی شامل اصلاح‌طلب و اصول‌گرا از این لیست حمایت کردند، اما لیست متعلق به حزب خاصی نیست و فردی است و ما عنوان صدای ملت را برای آن برگزیدیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لیست تقریباً بسته شده و تا چهارشنبه کامل می‌شود و روز پنجشنبه که روز اول تبلیغات است از آن رونمایی می‌شود. سرلیست صدای ملت خودم هستم و در حال حاضر، شش نفر زن در آن حضور دارند، اما ممکن است تعداد تغییر کند.

مطهری تصریح کرد: اگر رأی آوردیم احتمالاً با نام صدای ملت فراکسیونی تشکیل خواهیم داد، اما هنوز قابل پیش‌بینی نیست، با همه افرادی که در لیست هستند مصاحبه شده و سه چهار نفر از جوانان حدود ۳۰ و ۴۰ ساله حضور دارند.

وی بیان کرد: احزابی مانند خانه کارگر ممکن است از لیست حمایت کنند. آقای لاریجانی در جریان کار ما نیستند و لیست ما منتسب به هیچ حزب و شخصی، نه آقای روحانی و نه آقای رئیسی نیست.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در رابطه با بیانیه ۱۱۰ تن از سران اصلاح‌طلب تاکید کرد: به نظر من بیانیه «روزنه» بیانیه خوبی بود، زیرا علی‌رغم تمام انتقاداتی که به نظام داریم از هر فرصتی باید برای اصلاح امور استفاده کنیم و اینکه کنار بنشینیم راه اصلاح امور نیست و وضع را بدتر می‌کند.

مطهری افزود: ما به دو انتخابات گذشته انتقاد داریم زیرا معتقدیم انتخاب آزاد نبودند.

وی عنوان کرد: از راه مجلس می‌توان کارهایی را انجام داد تا مجلس به جایگاه خودش بازگردد، مجلس طی سال‌های اخیر به‌طور دائم تضعیف شده و استقلال خود را از دست داده است، اما اگر افراد قوی وارد شوند و سعی کنند مجلس را به جایگاه خود بازگردانند می‌توانند کاری کنند تا نهادهایی که کنار مجلس قانون‌گذاری می‌کنند رویه خود را کنار بگذارند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: هر اصلاح اموری از طریق انتخابات قابل انجام است. انتخابات آزاد انتخاباتی است که افرادی که مایل به انتخاب شدن هستند و فساد مهم اقتصادی، اخلاقی و سیاسی مانند جاسوسی ندارند بتوانند در انتخابات شرکت کنند و در معرض رأی مردم قرار بگیرند و انتخاب بر عهده مردم باشد نه اینکه به صرف انتقادی در گذشته رد صلاحیت شوند.

مطهری با اشاره به رد صلاحیت خود در دوره گذشته گفت: من دوره قبل به دلیل اظهار نظراتم رد صلاحیت شدم و شورای نگهبان هم قبول دارد و اگر من می‌گفتم بله حرف شما درست است تأیید می‌شدم. علاوه بر این باید پرسید چرا چهار سال پیش رد صلاحیت شدم و سال جاری تأیید شدم، در حالی که من تغییری نکرده‌ام.

وی ادامه داد: برای شهرستان‌ها تصمیم جدی نگرفتیم، اما اگر لیستی بدهیم برای جاهایی است که نیاز باشد و افراد را کاملاً بشناسیم، بنابراین لیست سراسری نخواهیم داد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دولت بیان کرد: دولت زحمات زیادی کشیده و تلاش خوبی داشته است، ارتباطشان با مردم خوب بوده است و رئیس‌جمهور نیز رابطه خوبی با مردم دارند، اما کارهای اساسی که باید انجام می‌شده انجام نشده است، به طوری که خرداد ۱۴۰۰ توافق با غربی‌ها تقریباً آماده شده بود و می‌توانستند این را امضا کنند و ما را از تحریم‌ها رها کنند، اما گفتند ما پیشنهاد جدیدی داریم و متن بهتری داریم و ۹ ماه ما را معطل کردند که به حوادث سال گذشته خوردیم.

مطهری افزود: به همین دلیل بعضی از فرصت‌ها به علت شعار زدگی که مشکلات را به مردم گره نمی‌زنیم، از دست دادیم و هنوز نتوانسته‌ایم توازنی میان غرب و شرق ایجاد کنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گره زدن مشکلات به برجام تصمیم نظام و برجام با تأیید مقام معظم رهبری امضا شد، الان هم نظر کل نظام این است که مذاکره کنیم.

وی بیان کرد: دو سالی که برجام اجرا شد رونقی در کشور ایجاد شد، اما عده‌ای تندرو در داخل و ترامپ در خارج دست به دست هم دادند و آن را کنار گذاشتند.

مطهری در انتها تاکید کرد: در صورتی که رأی بیاوریم در مجلس آینده فراکسیون عاقل‌ها را تشکیل خواهیم داد که وابسته به حزب و جناح خاصی نیست.

کد خبر 729450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.