طراحی ورودی باغ غدیر در قالب مسابقه برگزار می‌شود

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: باغ غدیر و فضای این مجموعه با دیگر نقاط شهر متفاوت است، از این‌رو یک مسابقه با عنوان طراحی ورودی باغ غدیر از سمت خیابان فردوس برگزار می‌شود.

امیرحسین شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در اداره خلاقیت و نوآوری سه دبیرخانه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: نخستین دبیرخانه با عنوان نظام پیشنهادها فعالیت می‌کند و پیشنهادهای کارکنان را جمع‌آوری می‌کند و دو رویداد ایده‌کاپ و ایده‌بذر را برگزار می‌کند.

وی افزود: دومین دبیرخانه به برگزاری مسابقات معماری و مهندسی می‌پردازد و سومین دبیرخانه نیز با عنوان شهر خلاق فعالیت می‌کند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در دبیرخانه مسابقات معماری و مهندسی، تعدادی مسابقات برگزار شده است، تاکید کرد: در حال حاضر دو مسابقه با عنوان «طراحی یادمان شهدای صفه و محیط پیرامون آن» و «طراحی سر در ورودی باغ غدیر از سمت خیابان فردوس و طراحی گذر فرهنگی و مبلمان متناسب با موضوع غدیر و محل مورد نظر مسابقه» در حال برگزاری است.

شریعتی با اشاره به دلایل برگزاری این مسابقه گفت: باغ غدیر یکی از باغ‌های منحصربه‌فرد کشور است، زیرا این مکان به صورت باغ ایرانی طراحی شده و روایت خاصی دارد.

وی ادامه داد: این مسابقه به این معنا است که یک ورودی برای باغ غدیر از سمت خیابان فردوس طراحی شده و یک گذر فرهنگی و مبلمان شهری متناسب با این مجموعه طراحی شود.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه معماران طرح‌های خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال می‌کنند و این طرح‌ها توسط تیم داوری بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: در نهایت برندگان مسابقه از نفر اول تا سوم به ترتیب ۶۰، ۴۰ و ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

طراحی ورودی باغ غدیر در قالب مسابقه برگزار می‌شود

شریعتی با بیان اینکه کارفرمای این مجموعه شهرداری منطقه ۴ اصفهان است، گفت: این مسابقه با عنوان «دَر باغ» توسط اداره خلاقیت و نوآوری از ادارات زیرمجموعه مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه این مسابقه به‌عهده شرکت ساختمانی ایوان است و این شرکت تاکنون مشارکت خوبی با شهرداری اصفهان داشته است، افزود: هیئت داوری این مسابقه از اساتید دانشگاه و معماران معروف کشور هستند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تاکید کرد: به گفته برخی شهروندان اصفهانی باغ غدیر پایتخت والیبال خانوادگی ایران نیز بوده و فضای این مجموعه با دیگر نقاط شهر متفاوت است.

شریعتی با بیان اینکه ثبت نام در این مسابقه از شانزدهم بهمن سال جاری آغاز شده است، گفت: زمان تحویل طرح‌ها نیز از بیست‌وچهارم اسفند سال جاری تا هفدهم فروردین سال آینده است و نتایج این مسابقه از بیست‌وپنجم تا بیست‌وهشتم فروردین سال آینده اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: چیدمان باغ غدیر یک طراحی متمایزی دارد، از این‌رو طراحی در ورودی و گذر ولایت به‌صورت مسابقه برگزار می‌شود.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نتایج خوبی از دیگر مسابقات برگزار شده به دست آمده است، از این‌رو دبیرخانه برگزاری مسابقات این اداره تقویت خواهد شد.

شریعتی گفت: پیگیر دریافت طرح‌ها از معماران هستیم و اطلاع‌رسانی این مسابقه در حال انجام است تا یک طرح ماندگار و دلنشین در ورودی باغ غدیر نقش ببندد، همچنین امید است تا شاهد مشارکت حداکثری طراحان و معماران در این مسابقه باشیم.

کد خبر 729385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.