پذیرش ۱۰۰۰ گردشگر درمانی در بیمارستان زینبیه/ طرح انتقال آب از دریای عمان در میانه مسیر

استاندار اصفهان با بیان اینکه در بیمارستان منطقه زینبیه اصفهان سال گذشته هزار نفر گردشگر درمانی مورد درمان قرار گرفتند، گفت: ایران امروزه در حوزه پزشکی و سلامت جزو برترین کشورهای دنیا است، اما دشمن اجازه نمی‌دهد اخبار امید آفرین به گوش مردم برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _چهارشنبه هجدهم بهمن_ در مراسم جشن دهه فجر و واگذاری زمین به خانواده‌های چهار فرزندی در شهر بهارستان که در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب در دورانی زندگی می‌کردیم که بسیاری از شاخص‌های مرتبط با زندگی مردم نسبت به متوسط جهانی، کشورهای همسایه و حتی آفریقایی در ذلت بود.

وی با بیان اینکه دوران قبل از انقلاب تنها ۳۷ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال ایران از سواد خواندن و نوشتن بهره‌مند بودند، این در حالی بود که کشورهای عربی ۴۷ درصد و متوسط جهانی ۶۷ درصد بود، افزود: ازاین رو پس از انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از مهمترین شاخص‌ها فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای کسب دانش و آگاهی بخشی مردم بوده است و با اقدامات انجام شده در طول این دوران و رقابتی که بین ما و سایر کشورها وجود داشت، جمعیت بالای ۱۵ سال بالغ بر ۹۴ و در زنان جوان بالغ بر ۹۹ درصد کسب دانش و سوادآموزی و فرصت تحصیل داشتند؛ این در حالی است که کشورهای عربی در طول این مدت از ۴۷ درصد به ۷۹ درصد رسیدند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان ملل در گزارش سال ۲۰۱۶ خود اعلام کرد که سریع‌ترین رشد سوادآموزی در ۴۰ سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است.

مرتضوی با بیان اینکه در حوزه اقتدار ملی که ضمانت بازدارندگی در تعرض به امنیت کشور را فراهم می‌کند، وضعیت ما در دوران پیش از انقلاب اسفبار بود، اما امروز ایران اسلامی در جایگاهی است که وقتی رئیس جمهور آمریکا در حمله به سوریه و تجهیز داعش اعلام می‌کند به ۷۲ کشور دنیا سفر کردیم تا پس از اعلام داعش، آن حکومت به رسمیت بشناسند، اعلام می‌کند تا ۴۸ ساعت دیگر اثری از بشار اسد نیست، اما تا هفته‌ها بعد اتفاقی نیفتاد و پایان شش ماه وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایران اجازه نمی‌دهد این حکومت سقوط کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی که با همه محدودیت‌ها و محرومیت‌ها جلوی آن ایستادند، حتی امکان بهره‌برداری تجهیزات نظامی خود را نداشت و اقتداری نداشتیم و شرایط اسفناک بود، تصریح کرد: در اصفهان که سه دوره تمدنی پایتخت سرزمین ایران بوده است، با پزشکانی از بنگلادش، هندوستان و پاکستان مواجه بودیم، در حالی که امروز به ۶۰ کشور دنیا تجهیزات اتاق عمل صادر می‌کنیم.

پذیرش ۱۰۰۰ گردشگر درمانی در بیمارستان زینبیه/ طرح انتقال آب از دریای عمان در میانه مسیر

طرح توسعه در ۱۷۴۰ واحد صنعتی اصفهان اجرا شده است

استاندار اصفهان با بیان اینکه در بیمارستان منطقه زینبیه اصفهان سال گذشته هزار نفر گردشگر درمانی مورد درمان قرار گرفتند، گفت: ایران امروزه در حوزه پزشکی و سلامت جزو برترین کشورهای دنیا است.

وی اظهار کرد: وقتی به حوزه نظامی نگاه می‌کنیم، کشوری که امکان تأمین سیم خاردار، چکمه و اسلحه را نداشت، امروز در جایگاهی ایستاده است که در بسیاری از حوزه‌های نظامی جزو چند کشور برتر دنیا به شمار می‌رود، اما در حال حاضر دو «ایران» داریم؛ ایرانی که واقعیت آن در مطالعات سازمان‌های بین‌المللی گواهی می‌دهد چه رشد فزاینده‌ای داشته است و دیگری ایرانی که در فضای مجازی دشمن ساخته و جیره خواران آمریکا و انگلیس امید مردم را به یأس و ناامیدی تبدیل می‌کنند.

مرتضوی تصریح کرد: حدود ۵۰۰ واحد صنعتی در استان اصفهان از مسیر تولید خارج شده بود، اما در دو سال گذشته به چرخه تولید بازگشت، همچنین طرح توسعه در ۱۷۴۰ واحد صنعتی اصفهان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های آبی برجامانده سال‌های گذشته در مسیر به‌ثمر نشستن است، خاطرنشان کرد: انتقال آب از دریای عمان در قالب ۲۸ جبهه کاری در حال انجام است و ظرف یک سال ۵۰۰ کیلومتر از خط ۱۰۰۰ کیلومتری به ثمر نشسته است، اما دشمن اجازه نمی‌دهد اخبار امید آفرین به گوش مردم برسد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است، گفت: در استان ما تاکنون چند مرحله واگذاری زمین برای خانواده‌های دارای ۳ و ۴ فرزند اتفاق افتاده است و در مسیر تأمین زمین قرار دارد.

وی ادامه داد: هر هفته جلسات شورای مسکن استان در حال برگزاری است تا شهرستان‌ها گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه دهند و گره‌ها باز شود.

مرتضوی اظهار کرد: در ایام راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهم اسفند که بزرگترین رویداد سیاسی ۱۴۰۲ است، باید در مسیر ناامید کردن دشمن گام برداریم.

کد خبر 726448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.