برای تکریم شهروندان به سوی شهرسازی الکترونیک حرکت می‌کنیم

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: در راستای حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها و تبیین اقدامات صورت گرفته در شهرسازی الکترونیک، جلسه آموزش سامانه شهرسازی الکترونیک «اصنو» برگزار شد، چراکه برای تکریم بیش از پیش شهروندان، به سوی شهرسازی الکترونیک حرکت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امید علی‌اصغری در نشستی با کارشناسان اداره کل حقوقی شهرداری اصفهان اظهار کرد: علومی غیر از شهرسازی از جمله جغرافیا، نقشه‌برداری و عمران پس از آموزش تئوری‌ها و نظریه‌های مربوطه در مراکز آموزشی، قابلیت اجرا در محیط واقعی را داشته است و کارشناسان مربوطه مشکل خاصی در خصوص تفاوت فضای آموزشی با فضای واقعی نخواهند داشت.

وی افزود: در شهرسازی این تفاوت بسیار ملموس خواهد بود، زیرا تمام نظریه‌ها و آموزش‌های شهرسازی زمانی قابلیت اجرایی پیدا می‌کند که مغایرتی با قوانین و مقررات مصوب و بالا دست نداشته باشد.

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بیان کرد: علم حقوق و تسلط بر قوانین و مقررات شهرسازی یکی از علوم ضروری است که یک مسئول مدیریت شهری در هر پست و مرتبه‌ای باید از قوانین و مقررات شهرسازی مطلع باشد.

علی‌اصغری گفت: به دلیل نداشتن توجه لازم مراکز دانشگاهی به این امر، آموزش‌ها در این زمینه باید حداقل در چهارچوب آموزش‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، همچنین ادارات و دستگاه‌های مرتبط همچون شهرداری‌ها و استانداری‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت کارتابل محور بودن فعالیت مجموعه شهرداری و در راستای حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها و تبیین اقدامات صورت گرفته در شهرسازی الکترونیک، جلسه آموزش سامانه شهرسازی الکترونیک «اصنو» در محل مدیریت اداره کل حقوقی شهرداری مرکزی اصفهان برگزار شد چراکه برای تکریم بیش از پیش شهروندان، ناگزیر از حرکت به سوی شهرسازی الکترونیک هستیم.

شهرداری اصفهان پیشرو در مدیریت حقوقی

عباس افرادی، قائم مقام مدیریت شهرسازی الکترونیک با اشاره به فرایند صدور پروانه ساختمانی، سامانه مذکور را به‌صورت کامل برای حضار تشریح کرد و گفت: صدور دستور تهیه نقشه، تصدیق گواهی، پیگیری درخواست و سامانه شهرنما از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از واحدهای بسیار مهم در شهرداری اصفهان مدیریت حقوقی است، چرا که آگاهی آن مدیریت درباره اقدامات صورت گرفته در سامانه اصنو می‌تواند به پیشبرد اهداف طرح، کمک شایانی کند و بیش از پیش اهداف طرح را محقق سازد.

قائم مقام مدیریت شهرسازی الکترونیک اظهار کرد: شهرداری اصفهان در این راستا نسبت به سایر کلان‌شهرها یک گام جلوتر بوده است و تلاش دارد تمام زوایای طرح محقق شود.

کد خبر 722664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.