برای خرید ۱۱۰ دستگاه اتوبوس‌ برقی هدف‌گذاری کرده‌ایم

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم گسترش حمل‌ونقل پاک با توجه به شرایط آلودگی هوا گفت: موضوع خرید اتوبوس‌های برقی از یک گروه چینی بررسی شد و تاکنون ۱۱۰ دستگاه مدنظر است و جایگاه‌های شارژ آن نیز پیگیری خواهد شد.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع خرید اتوبوس برقی را در اصفهان و سایر کلان‌شهرها دنبال کرده‌ایم و با توجه به هوای آلوده اصفهان استفاده از اتوبوس، تاکسی و موتور برقی در اولویت مدیریت شهری است.

وی افزود: در همین راستا در گذشته تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مپنا منعقد کردیم، آن‌ها تصمیم داشتند به‌صورت مشترک با شرکت عقاب‌افشان اتوبوس برقی تولید کنند، از سوی دیگر از طریق شرکت‌های داخلی سازنده اتوبوس نیز پیگیری‌های صورت گرفته است و تمام این شرکت‌ها تلاش می‌کنند به سوی تولید اتوبوس برقی گام بردارند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مذاکراتی با این شرکت‌ها انجام شده است که امیدواریم هرچه زودتر به سرانجام برسد و شاهد تردد اتوبوس‌های برقی در سطح شهر اصفهان باشیم.

وی با تأکید بر لزوم گسترش حمل‌ونقل پاک با توجه به شرایط آلودگی هوا افزود: در همین راستا موضوع خرید اتوبوس‌های برقی از یک گروه چینی بررسی شد تا به چرخه حمل‌ونقل شهر اضافه شوند، تاکنون ۱۱۰ دستگاه مدنظر است و جایگاه‌های شارژ آن نیز پیگیری خواهد شد.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به مشارکت مردم در زمینه پروژه‌های شهری افزود: شهرداری باید مدلی تعریف کند که بر اساس آن از ظرفیت شهروندان استفاده مناسب شود، زیرا سرمایه‌گذاران بسیاری هستند که در صورت فراهم‌شدن بسترهای لازم، می‌توانند در پروژه‌های مختلف اصفهان سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به سبب ایجاد ارتباطات مناسب بین‌المللی، شرایط برای استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های مشارکتی فراهم است و مدیریت شهری می‌تواند از این ظرفیت بهترین استفاده را ببرد.

کد خبر 721550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.