۷۰ درصد تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی برای بافت‌های فرسوده شهری

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: میزان تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهری به ۷۰ ‌درصد رسیده است.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر مردم اصفهان در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده زندگی می‌کنند، اظهار کرد: بر اساس آمار استخراجی سال جاری و در مقایسه با سال گذشته، تعداد کل پروانه‌های صادر شده به بیش از ۱۴۳۷ واحد و مجموع زیربنای کل صادره در سال ۱۴۰۱ از ۱۴۲ هزار و ۳۰۵ متر مربع با ۳۸ درصد افزایش به بیش از ۱۹۶ هزار متر مربع در ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساختمان و اقدامات انجام شده از جنس تشویق ساخت‌وساز به‌منظور تأمین مسکن به‌صورت افزایش سطح اشتغال، تراکم تشویقی هم‌خوان با بافت‌های پیرامون، تمایل سرمایه‌گذاران به ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده بیشتر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه مساحت بافت‌های فرسوده شهر اصفهان حدود ۲۴ هزار هکتار متر مربع است و در ۹ ماه سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مساحت زمین‌های احیا شده مصوب ۴۶ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: میزان تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهری به ۷۰ درصد رسیده است و به دلیل رکود مسکن در دهه ۹۰، بخش دیگری از پهنه‌های شهر به بافت‌های فرسوده اضافه شد.

مهدویان گفت: با نگاه مثبتی که در دولت و وزارت راه و شهرسازی حاکم است و عزم و اراده‌ای که شهرداری اصفهان دارد، می‌توانیم در افق آینده نزدیک بخش زیادی از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر را به سمت بازآفرینی ببریم.

وی با بیان اینکه سال جاری در مجموع مناطق پانزده‌گانه، ۳۵۱ پروانه ساختمانی بافت فرسوده صادر شده است و بیشترین تعداد صدور پروانه‌ها مربوط به مناطق یک، ۸ و ۳ بوده است، گفت: تعداد طبقات روی پیلوت در بافت فرسوده مصوب شهری با ۳۰ درصد افزایش روبه‌رو بوده است که این اعداد نشان می‌دهد بافت‌های فرسوده در حال حرکت به سمت پایداری است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تاکید کرد: در تلاش هستیم که در دوره مدیریت شهری ششم با برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش تسهیلات و مشوق‌ها و دریافت مجوزها و مصوبات قانونی، شرایط ساخت‌وساز و صدور مجوز نوسازی را برای سازندگان و مالکان بیش از پیش تسهیل کنیم.

کد خبر 720777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.