سرماخوردگی را با این روش به‌سرعت درمان کنید

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افزایش مصرف ویتامین سی و زینک می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، علائم رایج سرماخوردگی شامل آبریزش یا گرفتگی بینی، عطسه، سرفه، گلودرد و خستگی خفیف می‌‎شود، با پیشرفت سرماخوردگی علائمی مانند سردرد، بدن درد و تب خفیف نیز رخ می‌دهد، علائم تنفسی نیز به‌تدریج ایجاد می‌‎شوند؛ چندین اقدام پیشگیرانه و درمان وجود دارد که می‌تواند فرآیند بهبود را تسریع ببخشد و علائم بیماری را تسکین دهد، در ادامه به بررسی چندین مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

استراحت و خواب کافی

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مبارزه با سرماخوردگی استراحت کردن و خوابیدن به میزان کافی است، خواب کافی و آرامش به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند، بنابراین استراحت را در اولویت قرار دهید تا انرژی خود را حفظ کنید و فرآیند بهبود را تسریع بخشید.

هیدراته بمانید

هیدراته نگه‌داشتن بدن هنگام سرماخوردگی بسیار مهم است، آب به رقیق شدن مخاط کمک می‌کند، دفع آن را آسان‌تر می‌کند و گلوی شما را مرطوب نگه می‌دارد؛ نوشیدنی‌های گرم مانند دمنوش‌های گیاهی، آب داغ با عسل و لیمو نه‌تنها گلودرد را تسکین می‌دهد، بلکه به هیدراته نگه‌داشتن بدن نیز کمک می‌کند، البته توصیه شده است که از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار دوری کنید، زیرا می‌تواند موجب کم‌آبی بدن شود.

مصرف داروهای بدون نسخه

مصرف داروهای بدون نسخه به کاهش علائم سرماخوردگی کمک می‌کند، داروهای ضداحتقان موجب تسکین گرفتگی بینی می‌شود، در حالی که داروهای خلط‌آور می‌تواند علائم سرفه را تسکین دهد، همچنین مسکن‌هایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن می‌تواند به کاهش تب و بدن‌درد کمک می‌کند، البته توصیه شده است به‌منظور مصرف دوز مناسب از داروها با پزشک مشورت کنید.

استنشاق بخار

استنشاق بخار می‌تواند احتقان بینی را برطرف کند و مجاری تنفسی تحریک شده را تسکین دهد؛ افراد باید به این منظور آب را بجوشانند، آن را در یک ظرف بریزند و با قرار دادن صورت خود روی آن و پوشاندن سر با حوله، بخار آن را استنشاق کنند، افزودن روغن‌هایی مانند اکالیپتوس یا نعناع فلفلی می‌تواند اثرات تسکین‌دهنده را افزایش دهد، این روش به کاهش مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

قرقره کردن آب نمک

گلودرد یکی از علائم رایج سرماخوردگی است و غرغره کردن با آب نمک می‌تواند به تسکین آن کمک کند؛ به این منظور، یک قاشق چای‌خوری نمک را در آب گرم مخلوط کنید و چند بار در روز قرقره کنید، این کار به کاهش التهاب کمک می‌کند، گلودرد را تسکین می‌دهد و به بهبود سریع‌تر کمک می‌کند.

استفاده از دستگاه رطوبت‌ساز

استفاده از دستگاه رطوبت‌ساز می‌تواند احتقان بینی را کاهش دهد؛ هوای خشک علائم سرماخوردگی را تشدید می‌کند، بنابراین استفاده از یک دستگاه رطوبت‌ساز در اتاق، به ویژه هنگام خواب، می‌تواند محیط راحت‌تری برای خواب ایجاد کند.

مصرف ویتامین سی و زینک

افزایش مصرف ویتامین سی و زینک می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک کند؛ مرکبات، توت‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین سی هستند، در حالی که زینک در غذاهایی مانند آجیل، دانه‌ها و گوشت بدون چربی یافت می‌شود، البته توصیه شده است که قبل از مصرف آن‌ها با پزشک مشورت کنید.

پوشیدن لباس گرم

پوشیدن لباس گرم به حفظ دمای بدن کمک می‌کند، برای گرم نگه‌داشتن بدن می‌تواند به کاهش دردهای عضلانی کمک کند.

کد خبر 719790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    باسلام واحترام ، قرص سرماخوردگی که با نام - روز و شب - هست چون برای روز آن خواب آور نیست در داروخانه ها خیلی کم شده لطفا تولید آن را زیاد کنید . با تشکر فراوان *