آخرین جزییات خدمات بیمه سلامت به مبتلایان هموفیلی

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، خدمات تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای مبتلایان به هموفیلی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت، محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این سوال که کدام خدمات برای افراد مبتلا به هموفیلی تحت پوشش صندوق صعب‌العلاج است، اظهار کرد: از پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز برای این بیماران بعضی خدمات رایگان بوده که شامل داروهای تخصصی این بیماران (برابر فهرست ابلاغی)، فیلتر خون، تزریق فاکتور، هزینه انجام تزریق فسفر و ریفامپیسین داخل مفصلی، تزریق خون و فرآورده‌های خونی، یکسری از آزمایشات مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون، هزینه آزمایش ژنتیک تشخیص پیش از تولد هموفیلی، تعویض مفصل بیماران هموفیلی و نمونه‌برداری از پرزهای کوریونی جفت است.

وی افزود: علاوه برحمایت‌های فوق با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بیماران دارای هموفیلی نشان‌دار شده می‌توانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: مزایای صندوق شامل آزمایش (۷ کد خدمت)، خدمات بستری، پرتو پزشکی (۸ کد خدمت)، خدمات پزشک، توانبخشی (۴ کدخدمت)، خدمات روانشناسی، ویزیت (۱۱ گروه تخصصی)، تجهیزات و اندام مصنوعی است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که بیماران منتسب به نشان هموفیلی می‌توانند با رعایت ضوابطی، از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات استانی پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه بهره‌مند شدند.

آخرین جزییات خدمات بیمه سلامت به مبتلایان هموفیلی

کد خبر 719637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.