مکلف به اجرای طرح ویژه اراضی ناژوان هستیم

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان گفت: طرح ویژه اراضی ناژوان در شورای عالی معماری و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران سی‌ام تیر ۱۳۹۹ تصویب و پانزدهم مهر ۱۴۰۰ به استانداری و شهرداری اصفهان ابلاغ شد که مکلف به اجرای آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی قائلی در دیدار با اهالی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در قالب برنامه «مردم سلام» اظهار کرد: پس از دیدار قبلی با حضور همکاران دفتر حوزه شهردار اصفهان، شهرداری منطقه ۱۳ و مدیریت ناژوان جلسه‌ای برگزار و پس از دسته‌بندی درخواست‌های شهروندان، تقسیم‌بندی فعالیت‌ها انجام و اقدامات لازم شد.

وی افزود: یکی از درخواست‌ها جابه‌جایی یک واحد گاوداری بود که با هماهنگی به‌عمل آمده با مرکز بهداشت شماره یک، از محل گاوداری بازدید صورت گرفت و منتظر تصمیم این مرکز در خصوص جابه‌جایی یا اقدام دیگر هستیم.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان با اشاره به درخواست شهروندان مبنی بر تعیین تکلیف دیوارهای تخریب شده محله جلالان و آلودگی بصری این محله تصریح کرد: نصب بنر اخطار در ورودی این محله به‌منظور رفع خطر و ارسال اخطار به مالکان انجام شد و با هماهنگی جهاد کشاورزی، مالکان و همکاران در اداره خدمات شهری، ساماندهی و اصلاح اکثر دیوارها پایان یافت.

قائلی گفت: درخواست دیگری درباره جمع‌آوری افراد کارتن‌خواب در اراضی زمین‌های بایر داشتیم که با همکاری اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان و کلانتری‌های ۱۸ و ۲۸ جمع‌آوری این افراد صورت گرفت.

وی ادامه داد: نظافت محله جلالان از دیگر درخواست‌های شهروندان بود که با حضور کارشناس آموزش مدیریت پسماند، آموزش چهره به چهره و منزل به منزل انجام شد و اطلاع‌رسانی درباره جمع‌آوری پسماند و شناسایی‌ها صورت گرفت و و اخطارها داده شد.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان تعیین تکلیف پلاک‌های مسکونی در محله جلالان با تعریف کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها را از دیگر درخواست‌های شهروندان برشمرد و اضافه کرد: طرح ویژه اراضی ناژوان در شورای عالی معماری و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران سی‌ام تیر ۱۳۹۹ تصویب و پانزدهم مهر ۱۴۰۰ به استانداری اصفهان و شهرداری اصفهان ابلاغ شد که مکلف به اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: دغدغه‌های شهروندان منطقه ناژوان و منطقه ۱۳ شنیده شده و پیگیری‌ها با تشکیل کمیته عالی ناژوان متشکل از معاونان شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهرداری مناطق ۵ و ۱۳، مدیر کل بازرسی شهرداری اصفهان و مدیریت ناژوان انجام شده است.

تشکیل یگان انتظامی ویژه ناژوان با رویکرد گردشگری و انتظامی

قائلی خاطرنشان کرد: در این کمیته مقرر شد طرح مصوب به‌طور دقیق عملیاتی شود که بر اساس آن کمیته راهبری تحقق‌پذیری ناژوان با ریاست شهردار اصفهان و با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیر کل راه و شهرسازی و آب منطقه و تشکیل شد؛ موضوع دغدغه مردم در همان جلسه نخست مطرح شد، اما در ادامه تصمیم گرفته شد کارگروه سه‌جانبه‌ای با حضور نماینده استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری تشکیل شود و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه با تأکید شهردار اصفهان جلسات کارگروه به‌صورت فصلی برگزار شد و بر اساس طرح مصوب اراضی ناژوان، اجازه صدور مجوز برای اراضی کشاورزی و باغ‌ها از شهرداری اصفهان دریافت شده است، تصریح کرد: ناژوان به‌عنوان منطقه‌ای که خارج از محدوده شهری است، شهرداری نقش تسهیلگر را در این موضوع دارد، از همین‌رو شهروندانی که در این زمینه درخواستی دارند درخواست خود را به مدیریت ناژوان ارائه می‌دهند و همکاران در حوزه شهرسازی پس از آنکه مأمور بازدید، بررسی و دقیق‌سازی اطلاعات را انجام داد، درخواست را به سازمان جهاد کشاورزی ارجاع می‌دهند که بر اساس قوانین جهاد کشاورزی مجوز صادر می‌شود و سپس برای نظارت بر حُسن اجرا به حوزه مدیریت شهری و مدیریت ناژوان ارسال خواهد شد.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان افزود: بسته جامع شیوه انتخاب مالکان و شهروندانی که دارای واحد مسکونی هستند، در این کارگروه آماده و به شهرداری ارائه خواهد شد.

وی از تشکیل یگان انتظامی ویژه ناژوان با رویکرد گردشگری و انتظامی با همکاری کلانتری ۱۸ و ۲۸ به دلیل دغدغه مردم خبر داد و اظهار کرد: تغییر تعرفه تلفن ثابت از دیگر درخواست‌های شهروندان بود و با اینکه در حوزه اختیارات شهرداری و مدیریت ناژوان نبود، اما با پیگیری‌های انجام شده به‌منظور تسهیل شرایط، طی مکاتبه‌ای به فرماندار اصفهان ارسال شد.

قائلی با بیان اینکه سیستم روشنایی بوستان جلالان ترمیم شد و پیاده‌روسازی آن نیز به پایان رسید، گفت: تا پایان سال جاری نصب اِلمان‌های ورزشی و دستگاه‌های حرکت‌درمانی انجام و مبلمان این منطقه نیز اجرا می‌شود.

کد خبر 718837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.