لزوم تلاش برای حفظ هویت اقتصادی بازار/ اصفهان رتبه نخست گردشگری سلامت را دارد

فرماندار اصفهان گفت: اداره بازار، کارهای اجرایی آن و حفظ هویت اقتصادی بازار باید در رأس برنامه‌های هیئت امنای بازار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی احمدی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه هم‌اندیشی با هیئت امنای بازار اصفهان اظهار کرد: تمام ساختارها به این نتیجه رسیده‌اند که هیئت امنا داشته باشند، از این‌رو تشکیل هیئت امنای بازار اصفهان گام بزرگی است، اما در مرحله بعد مهم این است که بدانیم این ساختار به چه دلیلی ایجاد شده است و باید چه کند تا کارآمد باشد.

وی افزود: انتخاباتی برای انتخاب هیئت امنای بازار اصفهان برگزار شد و هم‌اکنون لازم است شورای گفت‌وگو و کمیسیون‌های این هیئت تشکیل شود که اقدامی ضروری است، اما باید مقدمه‌ای برای آن وجود داشته باشد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: هویتی به نام هیئت امنای بازار به‌وجود آمده است که باید برای تعامل با سایر بخش‌ها اظهار توانمندی کند.

وی ادامه داد: در دوره‌های مختلف اهداف دینی بزرگ به‌وسیله علمای بزرگ بازار و بازاریان محقق می‌شده است و امروز هم بازاریان در بسیاری از عرصه‌های پشتیبانی مالی و دفاع از دین پیشگام هستند.

احمدی تاکید کرد: قرار است هویتی شکل گیرد که گام اول آن توسط شما شکل می‌گیرد و آن توانمندی بازاریان و جلوه دادن آن است که بخشی از آن مادی و بخشی معنوی یا اعتباری است، البته راه آن نبود اختلاف، داشتن رفتار همدلانه و ارتباط برقرار کردن مستمر بازاریان است تا در مسیر صحیح جلو برویم.

وی ابراز کرد: موضوع بعدی آن است که روند واحد اجرایی توسط بازاریان و دستگاه‌های اجرایی شکل گیرد، به‌عنوان نمونه امروز در این جلسه شاهد بودیم که همه شما همدلانه بر ممنوعیت تردد موتور سیکلت‌ها در بازار اعتقاد داشتید، بنابراین رسیدن به گفتمان واحد برای اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها ضروری است که راه آن تشکیل کمیسیون‌ها است و باید با صاحب‌نظران بازارهای مختلف در این خصوص مشورت کرد.

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید ساز و کاری را دنبال کرد تا اعضای کمیسیون‌ها بتوانند تصمیم‌گیری کنند، گفت: می‌توان تعداد کمیسیون‌ها را کم یا زیاد یا آن‌ها را ادغام کرد، همچنین می‌توان هیئت‌مدیره یا هیئت رئیسه تشکیل داد، چرا که هیئت مدیره چابک‌تر از هیئت امنا است؛ جلسات هیئت امنا معمولاً دو هفته یک‌بار است، اما هیئت‌مدیره‌ها به‌صورت هفتگی درباره مسائل مربوطه تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: ضمن تشکیل هیئت مدیره می‌توان برای بازار مدیر اجرایی انتصاب کرد، همچون اتاق اصناف که ساختاری اداری دارد.

اصفهان در گردشگری سلامت رتبه نخست را دارد و توانسته پذیرای افراد زیادی حتی از خارج کشور برای درمان ناباروری باشد

احمدی خاطرنشان کرد: درباره شورای گفت‌وگو باید به یک جمع‌بندی برسیم تا از فرمانداری هم یک نفر در جلسات این شورا حضور پیدا کند و این شورا جلساتی فصلی با فرماندار نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه لازم است دو موضوع در رأس برنامه‌های هیئت امنای بازار باشد، عنوان کرد: یکی از این موارد، اداره بازار و کارهای اجرایی بازار است و مورد مهم دیگر حفظ هویت اقتصادی بازار است که به خلاقیت و نوآوری‌ها و جذب بعضی منابع و حفظ محوریت بازار بستگی دارد تا هر کجا بازار دچار آسیب شد، تدبیرهای لازم اتخاذ شود و در ادامه بتوانیم در سطح کشور نمونه شویم.

فرماندار اصفهان با اشاره به موضوع ورود و خروج منابع مالی از اصفهان افزود: اینکه سرمایه‌هایی از اصفهان می‌رود، به‌طور قطع سرمایه‌هایی نیز به اصفهان می‌آید، اما نکته اینجا است که باید بررسی شود که چه کنیم تا سرمایه‌گذاران در اصفهان بمانند و هم سرمایه‌گذاران دیگری به اصفهان بیایند که در این خصوص جلساتی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان در گردشگری سلامت رتبه نخست را دارد و توانسته است پذیرای افراد زیادی حتی از خارج کشور برای درمان ناباروری باشد، تاکید کرد: نباید فقط مشکلات اصفهان را بیان کرد، زیرا در کنار موضوع فرونشست زمین و خشکسالی که موجب فرار سرمایه‌ها می‌شود، باید از فرصت‌ها نیز گفته شود که یکی از آن‌ها راه‌اندازی پروژه‌های انتقال آب و پروژه‌های زیرساختی است که دولت و شهرداری اصفهان انجام می‌دهند.

احمدی با تاکید بر لزوم انجام فعالیت‌های امیدبخش به جامعه گفت: لازم است در کنار بیان مشکلات از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد اصفهان نیز تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسات هفتگی هیئت امنای بازار باید برقرار باشد و مشکلات موضوع‌بندی شود؛ ما نیز در شورای تأمین و کمیسیون‌های اقتصادی و امنیتی جلساتی را برگزار و امور بازاریان را پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 749046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.