شرکت ۴۵۸ هزار کهگیلویه‌وبویراحمدی در پویش سلامت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شرکت ۴۵۸ هزار نفر در استان کهگیلویه‌وبویراحمد در پویش سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه‌وبویراحمد و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سعید جاودان‌سیرت اظهار کرد: دیابت منجر به بیماری‌های عصبی، قلبی، عروقی و مشکلات در سیستم درونی افراد می‌شود، فشار خون سکته مغزی و قلبی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت، افزود: جمعیت هدف این پویش ۵۵۹ هزار و ۷۰۰ نفر بود که تاکنون ۴۸۵ هزار نفر معادل ۸۸.۳۸ درصد در این پویش شرکت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تا پایان دی آماده انجام تست رایگان فشار خون و دیابت از همشهریان هستیم، گفت: افرادی که فشارخون بالا داشتند، ۵۳ هزار نفر و دیابتی‌ها ۲۳ هزار و ۶۰۶ نفر بودند که قبلاً شناسایی شده بودند و در این طرح شرکت کردند.

وی تصریح کرد: افرادی که پیش فشار خونی دارند و اگر کنترل نکنند ممکن است در آینده دچار مشکل شوند ۱۱۰ هزار نفر بودند و پری دیابتی‌ها نیز ۳۰ هزار نفر هستند.

جاودان‌سیرت خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد افرادی که فشار خون بالا داشتند و پنج درصد دیابتی‌ها از بیماری خود اطلاع دارند اما ۲۳ درصد افرادی که فشار خون بالا داشتند و ۶.۵ درصد دیابتی‌ها از بیماری خود اطلاعی ندارند.

وی افزود: هشت‌هزار و ۴۷۸ هزار بیمار مشکوک به فشار خون و چهارهزار و ۳۵۰ دیابتی در این طرح شناسایی شدند.

کد خبر 718119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.