رونمایی از نمونه اولیه خط راه‌آهن سبز در استرالیا

نمونه اولیه خط راه‌آهن سبز در پایتخت استرالیا، کانبرا، رونمایی شد که به‌جای بتن در آن از چمن و سایر گیاهان کم‌ارتفاع استفاده شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کانبرا، پایتخت استرالیا یک مسیر راه‌آهن سبز راه‌اندازی کرده است که یک خط ریلی سبک در بستری از چمن یا گیاهان مخصوص انتخاب شده به جای بتن است و به مقابله با اثر جزیره گرمایی شهری کمک می‌کند.

رونمایی از نمونه اولیه خط راه‌آهن سبز در استرالیا

طراحی مسیر سبز ریلی در کانبرا

نمونه اولیه خط مسیر سبز ریلی جدید کانبرا در فضایی ۲۰*۳۰ متر اجرا شده است که شامل بخش‌هایی از ریل فولادی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای پشتیبانی از مسیرهای ریلی سبک مانند زیرساخت‌های بتنی و سیستم مکان‌یابی وسیله نقلیه می‌شود. در این مسیر سبز یک خط راه‌آهن سبک به جای بتن در بستری از چمن یا گیاهان خاص کم‌ارتفاع منتخب قرار دارد. این امر با کاهش اثر تابش نور خورشید، جذب آب باران بیشتر و کمک به کاهش آلودگی صوتی به مقابله با اثر جزیره گرمای شهری کمک می‌کند.

رونمایی از نمونه اولیه خط راه‌آهن سبز در استرالیا

نمونه اولیه همچنین شامل زیرساخت‌های پشتیبان است که برای پروژه نهایی از جمله دیوارهای نگهدارنده اعمال خواهد شد و در حال حاضر برای آزمایش طراحی، ساخت‌وساز و تعمیر و نگهداری مسیر سبز نهایی به‌منظور استفاده در مرحله ریلی سبک به مرحله اجرا گذاشته شده است. در این نمونه اولیه مسیر سبز، پرورش گیاهان بومی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت تا محیطی از شهر را شبیه‌سازی کند که میزبان خط راه‌آهن سبک آینده شهر خواهد بود.

فرآیند نمونه اولیه تضمین می‌کند که چمن، پوشش زمین و گونه‌های درختی انتخاب شده در تمام سال سرسبز باشند، بنابراین ترکیب‌های مختلف گیاهی و سیستم‌های آبیاری از طریق تنش شدید دمایی و انواع خاک‌های مختلف مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. این خط راه‌آهن سبز همچنین نمونه اولیه درختکاری ملی کانبرا را مورد نمایش قرار می‌گذارد تا به شهروندان نشان دهد خطوط راه‌آهن سبک آینده در امتداد مسیر شهر در سال ۲۰۲۸ چگونه خواهد بود.

رونمایی از نمونه اولیه خط راه‌آهن سبز در استرالیا

توسعه مسیرهای سبز ریلی در پایتخت استرالیا

چشم‌انداز دولت منطقه‌ای پایتخت استرالیا برای مرحله بعدی شامل سه بخش مسیر سبز، همراه با محوطه‌سازی و طراحی جاده بهبودیافته می‌شود. این اقدامات به ایجاد خیابان‌هایی با کیفیت بالا و پایدار در مرکز شهر کانبرا کمک می‌کند. آخرین مسیر سبز ریلی کانبرا با کاشت گونه‌هایی از گیاهان کم‌ارتفاع ایجاد خواهد شد که به طراحی کلی چشم‌انداز منطقه کمک خواهد کرد.

رونمایی از نمونه اولیه خط راه‌آهن سبز در استرالیا

کد خبر 717994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.