رشد ۲۲ درصدی صدور پروانه‌ ساختمانی در منطقه ۸ اصفهان

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ۹ ماه سال جاری این منطقه موفق به صدور ۳۳۹ پروانه ساختمانی با زیربنای ۳۳۳ هزار و ۲۱۰ متر مربع شد، گفت: این منطقه با رشد ۲۲ درصدی بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر قرار گرفته است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ۹ ماه سال جاری تعداد ۳۳۹ پروانه ساختمانی با زیربنای ۳۳۳ هزار و ۲۱۰ متر مربع صادر شده است که با اضافه کردن پروانه‌های اصلاحی این آمار به تعداد ۴۶۸ پروانه خواهد رسید.

وی افزود: طبق آمار ۱۲ ماهه سال گذشته، ۲۷۷ پروانه با زیربنای ۲۴۹ هزار و ۵۵۱ متر مربع صادر شده بود و می‌توان نسبت آن را در ۹ ماه سال جاری، معادل ۹۰ درصد کل پروانه‌های صادرشده در سال ۱۴۰۱ دانست که این نشان از حجم بالای فعالیت‌های واحد شهرسازی در سال جاری بوده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان ضمن اشاره به میزان پروانه‌های صادر شده در بافت فرسوده تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۵۰ پروانه ساخت‌وساز با مساحت ۳۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع در این بافت صادر شده که رشد ۲۸ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

باقری با اشاره به نوع پروانه‌های ساخت‌وساز بیان کرد: بیشترین پروانه‌های صادر شده در این منطقه مسکونی بوده است که آمار ۴۰۷ پروانه را نشان می‌دهد و پس از آن ۴۲ پروانه به صورت ترکیبی با کاربری تجاری-اداری و مسکونی و هشت پروانه نیز با کاربری تجاری صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۲ گواهی پایان کار به مساحت ۲۰۱ هزار و ۳۰۱ متر مربع صادر شده است، افزود: تعداد ۵۶ گواهی سفت‌کاری نیز با زیربنای ۵۶ هزار و ۵۷۵ متر مربع صادر شده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تسهیل در روند درخواست‌های شهروندان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه My.isfahan.ir تمام درخواست‌های خود را به صورت آنلاین پیگیری کنند و از حضور فیزیکی در شهرداری منطقه اجتناب کنند.

کد خبر 717741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.