روش‌هایی برای بهبود سلامت استخوان

مصرف کلسیم، استفاده از غذاهای سرشار از ویتامین دی، داشتن فعالیت بدنی و ترک سیگار به بهبود سلامت استخوان کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افزایش سن با چالش‌هایی مانند سفید شدن مو، شل شدن پوست و ریزش مو همراه است، آماده شدن برای این تغییرات آسان است، زیرا می‌توان به‌راحتی آن‌ها را مشاهده کرد و با آن‌ها مقابله کرد؛ با این وجود، بدن افراد نیز تحت تأثیر عامل افزایش سن قرار می‌گیرد، یکی از علائم آن از دست دادن تراکم استخوان است، افزایش سن موجب می‌شود استخوان‌ها ضعیف‌تر و شکننده‌تر شود و بدن انسان بیشتر در معرض آسیب‌ها و حوادث قرار بگیرد؛ متخصصان معتقدند که چندین عامل در کنار یکدیگر باعث سالم‌تر و قوی‌تر شدن استخوان‌ها می‌شود، در ادامه به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که به بهبود سلامت استخوان با وجود افزایش سن کمک می‌کند:

مصرف کلسیم

کلسیم پایه و اساس استخوان‌های قوی است، مصرف مقادیر کمتر کلسیم باعث کاهش تراکم استخوان می‌شود؛ بزرگسالان باید به‌طور متوسط روزانه هزار میلی‌گرم کلسیم مصرف کنند.

پیروی از رژیم غذایی سرشار از ویتامین دی

به گفته متخصصان، نور خورشید منبع عالی ویتامین دی است، با این حال برای ماه‌های سردتر با نور خورشید کمتر، مصرف غذاهای سرشار از ویتامین دی ضروری است، زیرا بدن تنها زمانی می‌تواند کلسیم جذب کند که ویتامین دی کافی دریافت کرده باشد.

داشتن فعالیت بدنی

ورزش‌هایی مانند دویدن و پیاده‌روی به بهبود سلامت استخوان کمک می‌کند و موجب قوی‌تر شدن استخوان می‌‎شود، بنابراین توصیه می‌شود روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.

انجام دادن تمرینات عضله‌سازی

تراکم استخوان و توده عضلانی با تمرینات قدرتی افزایش پیدا می‌کند، داشتن عضلات قوی باعث می‌شود بتوانید فعالیت‌های روزانه خود را به بهترین شکل انجام دهید؛ انجام دادن تمرین‌های عضله‌سازی به محافظت از استخوان‌های افراد حتی با وجود افزایش سن کمک می‌کند.

انتخاب سبک زندگی سالم‌تر

سیگار کشیدن می‌تواند موجب کاهش تراکم استخوان شود و خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد؛ ترک سیگار به محافظت از سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

کد خبر 716930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.