استفاده از پهپاد برای اطفای حریق در شیان/آتش‌نشانان چینی ۵ دقیقه‌ای به محل حادثه می‌رسند

مدیر آتش‌نشانی شهر شیان چین گفت: میانگین زمان رسیدن به محل حریق و حادثه در شهر شیان پنج تا ۱۰ دقیقه است که در این بین آتش‌نشانان در زمان ۱۰ تا ۱۵ ثانیه آماده می‌شوند و ایستگاه‌های مختلفی با ابعاد متنوع برای پوشش خدمات ایمنی و امدادرسانی در این شهر ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سان جینگ امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در جلسه وبیناری تبادل تجربیات شهرهای اصفهان و شیان چین با موضوع آتش‌نشانی اظهار کرد: به‌طور تقریبی تمام امکاناتی که در آتش‌نشانی شهر شیان استفاده می‌شود، در کشور چین تولید می‌شود و از شرکت‌هایی همچون دی‌جی‌ای کمک می‌گیریم و برای خروجی اگزوزها نیز از ربات‌هایی استفاده می‌شود که آن هم تولید چین است.

وی افزود: برای تجهیزات از استاندارهای مخصوص خود استفاده می‌کنیم، زیرا متناسب با شرایط این کشور است و از پهپادها برای تشخیص نقاطی که دسترسی انسان‌ها سخت است، استفاده می‌شود.

مدیر آتش‌نشانی شهر شیان چین خاطرنشان کرد: برندی که برای تجهیزات پهپادی از آن استفاده می‌شود، برند بسیار قابل اعتماد دی‌جی‌ای است و پهپادهای این شرکت برای پرتاب آب و پودر و نورپردازی محل حریق یا حادثه استفاده می‌شود.

جینگ اضافه کرد: میانگین زمان رسیدن به محل حریق و حادثه در شهر شیان پنج تا ۱۰ دقیقه است که در این بین آتش‌نشانان در زمان ۱۰ تا ۱۵ ثانیه آماده می‌شوند و ایستگاه‌های مختلفی با ابعاد متنوع برای پوشش خدمات ایمنی و امدادرسانی در این شهر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: وقتی تماسی از شماره تلفن ۱۱۹ دریافت می‌کنیم، مرکز با ایستگاه آتش‌نشانی ارتباط برقرار می‌کند و پس از اطلاع، آتش‌نشانان هرچه سریع‌تر به سمت محل حادثه اعزام خواهند شد.

مدیر آتش‌نشانی شهر شیان چین با بیان اینکه بخش آتش و نجات در شیان فعالانه به استراتژی‌های ملی توجه و از اینترنت و داده‌ها برای امدادرسانی استفاده می‌کند، اضافه کرد: آژانس‌های دولتی در این شهر وجود دارد که از پلتفرم اینترنت اشیا استفاده می‌کنند و ۴۵۴ شرکت و مکان با ریسک بالا را کنترل می‌کند.

جینگ با بیان اینکه در شیان هر آتش‌نشان سر تا پا لباس‌هایی می‌پوشد که از او محافظت کند و در قسمت سر ۱۱ قطعه وجود دارد که وضعیت جسم و اکسیژن وی را بررسی می‌کند، ادامه داد: تجهیزاتی در لباس آتش‌نشانان استفاده می‌شود که در صورتی که آن‌ها در خطر باشند، هشدار ترک محل می‌دهد.

استفاده از پهپاد برای اطفای حریق در شیان/آتش‌نشانان چینی ۵ دقیقه‌ای به محل حادثه می‌رسند

وی با بیان اینکه در شهر شیان نیز آزمایشگاه‌های مختلفی داریم که بیشتر در دانشگاه‌ها هستند و در هر کدام دلیل آتش‌سوزی هر حادثه مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: حدود ۲۳ سال است که در آتش‌نشانی حضور دارم و در حال حاضر نیز در شهر شیان در مدیرعامل و مسئول بخش آموزش آتش‌نشانی هستم.

مدیر آتش‌نشانی شهر شیان چین با بیان اینکه از مسئولان آتش‌نشانی شهر اصفهان قدردانی و دعوت می‌کنم در شهر شیان چین حضور پیدا کنند تا بتوانیم با یکدیگر چهره به چهره گفت‌وگو کنیم، افزود: بر اساس استاندارهای چین، پتروشیمی‌ها در محل‌های خیلی دور از کاربری مسکونی احداث می‌شود و باید امکانات ایمنی داشته باشند و بر اساس استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای ایستگاه‌های آتش‌نشانی احداث می‌شود.

جینگ افزود: آتش‌نشانی‌ها در شهرها و پتروشیمی‌ها یک واحد به‌هم پیوسته هستند و در صورت نیاز ایستگاه‌ها به کمک هم می‌آیند، همچنین در شهر شیان به ازای هر هزار نفر، یک آتش‌نشان داریم.

کد خبر 713437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.