شناسنامه فنی ساختمان، مشکلات پیش‌فروش‌ واحدهای مسکونی را کاهش می‌دهد

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند برای واحد ساختمانی یا مجموعه مسکونی خود، شناسنامه فنی تهیه کنند، گفت: صدور این شناسنامه، مشکلات پیش‌فروش‌ واحدهای مسکونی را کاهش می‌دهد.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ماهیت صدور شناسنامه فنی ساختمان در اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگی که گریبان‌گیر مردم است، مسئله پیش‌فروش آپارتمان‌هایی است که شهروندان پس از خرید متوجه می‌شوند، پیش از این به شخص دیگری نیز واگذار شده است یا پس از خرید آن‌ها، همچنان به افراد دیگری واگذار می‌شود.

وی افزود: جلسه‌ای درباره صدور شناسنامه فنی ساختمان با حضور نظام مهندسی و مسئولان شهرسازی برگزار شد و توانستیم به این جمع‌بندی برسیم که مجموعه‌های مسکونی که واحدهای زیادی دارند، برای هر واحد آن‌ها شناسنامه فنی صادر کنیم تا اگر کسی آپارتمان پیش خرید کرد، شناسنامه فنی آن واحد به نام فرد ثبت شود و امکان واگذاری آن به افراد دیگر وجود نداشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ماده ۲۲ قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها گفت: شهرداری‌ها مکلف هستند، هنگام صدور پروانه ساختمان برای هر واحد نیز شناسنامه فنی مستقل با ذکر مشخصات کامل و ملحقات و سایر حقوق با شماره مسلسل صادر و به متقاضی تسلیم کنند.

میرباقری با بیان اینکه شهروندان می‌توانند برای واحد ساختمانی یا مجموعه مسکونی خود، شناسنامه فنی تهیه کنند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات مردم در حوزه پیش‌فروش ساختمان، شورای ششم حمایت جدی خود را در خصوص اجرایی شدن شناسنامه فنی اعلام می‌کند و امیدواریم در راستای آرامش خاطر شهروندان بیشتر تلاش کنیم.

کد خبر 709803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.