تعطیلی ناژوان به علت آلودگی هوا هر روز از ساعت ۱۵

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود آلودگی هوا، به‌رغم تعطیلی عرصه ناژوان که از دوازدهم آذر رقم خورد و بر اساس تصمیم و مصوبه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا مقرر شد هر روز از ساعت ۱۵ مجموعه ناژوان تعطیل شود و محدودیت حضور خودروها و شهروندان را داشته باشیم تا به شرایط عادی بازگردیم.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حوزه‌های تخصصی مربوط به آلودگی هوا درباره شرایط ایجاد شده باید نظر دهند و قبول کنیم که تمام موارد دست به دست هم می‌دهد تا شدت آلودگی را بیشتر کند و موجب دغدغه و نگرانی شود.

وی افزود: در این مدت که با شرایط آلودگی هوا در کلان‌شهر اصفهان مواجه شدیم و این شرایط با تعطیلی‌هایی همراه شد، به دو موضوع باید توجه شود؛ نخست توجه به تمام تنفس‌گاه‌ها و ریه‌های تنفسی شهر یعنی عرصه‌های انبوه فضای سبز که به کاهش میزان آلودگی هوا کمک می‌کند و دوم اینکه همه افراد باید به محیط‌های سبز پناه ببرند تا هوای بهتری تنفس کنند.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به وجود آلودگی هوا، به‌رغم تعطیلی عرصه ناژوان که از دوازدهم آذر رقم خورد و بر اساس تصمیم و مصوبه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا مقرر شد هر روز از ساعت ۱۵ مجموعه ناژوان تعطیل شود و محدودیت حضور خودروها و شهروندان را داشته باشیم تا به شرایط عادی بازگردیم.

قائلی با اشاره به اینکه مسدود شدن عرصه سبز ناژوان دلایل مختلفی داشته است، تصریح کرد: برخی شهروندان با بی‌مبالاتی، هنگلم حضور در عرصه پارک طبیعی ناژوان به خصوص افرادی که حضور شبانگاهی داشتند، اقدام به روشن کردن آتش و استفاده از شاخه و برگ درختان می‌کردند.

وی اضافه کرد: این امر چندین خطر به همراه داشت از جمله اینکه به محیط زیست عرصه آسیب می‌زد و دود ناشی از روشن کردن آتش در این شرایط آلودگی هوا، شدت آلودگی را افزایش می‌داد و از طرفی موجب دغدغه و نارضایتی برای شهروندان محلی و ساکنان مجاور این عرصه می‌شد.

مدیر ناژوان گفت:، امیدواریم با همکاری و همراهی شهروندان، گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه محیط زیست، همچنین سایر ذی‌نفعان در بخش‌های مختلف عمومی، خصوصی و دولتی در حفظ امانت محیط زیست و توسعه آن اقدام کنیم.

کد خبر 709754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.