ثبت تخلف پارک دوبل با استفاده از دوربین‌های نظارتی برای نخستین‌بار در اصفهان

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان از ثبت تخلفات ساکن (توقف دوبل یا توقف حریم تقاطع‌ها) با استفاده از دوربین‌های نظارتی برای نخستین‌بار در شهر اصفهان خبر داد.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روزانه در سطح شهر اصفهان شاهد نقص قوانین راهنمایی و رانندگی و تخلفاتی توسط تعداد محدودی از رانندگان هستیم که بعضی از این تخلفات شامل عبور از چراغ قرمز و سرعت مجاز برای رانندگان و کاربران شبکه حمل‌ونقل حادثه‌خیز است.

وی افزود: یکی از این تخلفات، ورود خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها به خطوط بی‌آرتی است، در حالی که این خطوط با هدف اولویت‌دادن به تردد وسایل حمل‌ونقل عمومی ایجاد شده است.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از تخلفات رانندگی توقف روی خطوط عابرپیاده است که بر اثر آن حقوق شهروندان تضییع و ایمنی و آرامش آن‌ها مختل می‌شود، تصریح کرد: بعضی دیگر از تخلفات نداشتن معاینه فنی خودرو و ورود به محدوده‌های زوج و فرد بوده که با آلودگی هوا مرتبط است.

کریمی ادامه داد: یکی از تخلفاتی که در روان‌بودن عبور و مرور وسایل نقلیه بسیار مؤثر است، پارک دوبل خودروها و توقف در حریم تقاطع‌ها و میادین یا ایستگاه‌های اتوبوس است که در این راستا در حال حاضر ۱۴ خودروی سامانه ثبت تخلفات مکانیزه از نوع پژو ۲۰۶ سفیدرنگ با سه دوربین نصب شده روی سقف در شهر اصفهان فعال است که پس از ثبت پلاک خودروها، برای راننده پیامک اِعمال جریمه ارسال خواهد شد.

وی گفت: استفاده از این روش محدودیت‌هایی به‌دنبال داشت، زیرا با توجه به شبکه معابر، خودرو در یک معبر وجود داشت و نمی‌توانست تمام نقاط را رصد کند، در این راستا در اصفهان با استفاده از سامانه‌های نظارت تصویری موجود که پوشش مناسبی به‌ویژه در محدوده مرکزی شهر دارد، خودروهایی که در حریم تقاطع و میادین یا ایستگاه‌های اتوبوس و معابری که توقف در آن‌ها ممنوع است، به‌طور اتوماتیک پلاک و زمان توقف خودروها ثبت و اعمال قانون انجام می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: گاهی شهروندان بر این باور هستند که توقف لحظه‌ای خودروی آن‌ها برای انجام امور شخصی تأثیر چندانی در ترافیک آن معبر ندارد، در حالی که در سامانه‌های نظارت تصویری شاهد هستیم پارک لحظه‌ای خودروها در معابر، شرایط سخت ترافیکی را برای سایر شهروندان به‌وجود می‌آورد.

وی از کاربران شبکه حمل‌ونقل درخواست کرد که در محل‌های ممنوعه توقف نکنند و خودروی خود را در محل مناسب پارک کنند و با چند قدم پیاده‌روی به مقصد خود برسند تا توقف هرچند کوتاه آن‌ها، موجب تضییع حقوق سایر شهروندان نشود.

کد خبر 708646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    دست از سر مردم بیچاره بردارید، آیا فکر می کنید مردم برای اذیت کردن پلیس یا دیگران دوبله پارک می کنند؟ وقتی شخصی می خواهد بر فرض برود دکتر و پارکینگ و نیز جای پارک کنار خیابان وجود ندارد آیا می تواند اتومبیلش را همراه خود به مطب ببرد؟ چرا کشور ما مثل یک انسان دچار شده به مرگ مغزی به این ناهماهنگی های شدید دچار شده ؟ آیا نباید بین آمار فروش اتومبیل و اضافه شدن پارکینگ ها و سایر تسهیلات هماهنگی وجود داشته باشد؟