ارتقای دانش مرزی و اشراف اطلاعاتی لازمه تأمین امنیت مرزها

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تأمین امنیت مرزها را دغدغه اصلی مرزبانان دانست و گفت: مرزبانان همواره نسبت به ارتقای دانش مرزی و اطلاعات منطقه‌ای اهتمام لازم را دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار قاسم رضایی در کمیسیون اطلاعات و عملیات ویژه فرماندهی مرزبانی فراجا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انتظامی کشور به ویژه شهدای مظلوم مرزبانی و قدردانی از عملکرد مرزبانان در حراست و پاسداری از حریم ایران اسلامی، اظهار کرد: خداقوت عرض می‌کنم خدمت تمام مرزبانان غیور و سلحشور مرزبانی کشور که با انجام تکالیف و اقدام صحیح و به موقع به وظایف خود عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مرزبانی عملکرد مطلوبی داشته است، افزود: نظم و انضباط، هوشیاری، مقابله با قاچاق کالا، مواد مخدر و مبارزه با گروهک‌های تروریستی، اشرار مسلح و معاندان جمهوری اسلامی ایران در مرزها از جمله دستاوردهای مرزبانی می‌باشد که مرزبانان در این امر اهتمام لازم را داشتند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور درباره ضرورت آمادگی عملیاتی مرزبانان، اضافه کرد: هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران در معرض تهدید نیست؛ چرا که ایران اسلامی آرمانی عمیق و روحیه استکبارستیز دارد، پس می‌طلبد همواره و در همه حال آمادگی‌های لازم را در برابر تهدیدها، کنترل و مراقبت از مرزها داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت اشراف اطلاعاتی و به روز بودن اطلاعات مرزی گفت: به لطف خداوند متعال مرزبانان ما دارای شاخصه‌های مذکور هستند و همواره نسبت به ارتقا دانش مرزی و اطلاعات منطقه‌ای اهتمام لازم را دارند.

سردار رضایی استفاده بهینه از تجهیزات به روز دنیا در رصد و پایش لحظه‌ای مرزها را مهم دانست و افزود: آموزش‌های تخصصی و ارتقای توان عملیاتی، تکمیل طرح‌های انسداد مرز، افزایش تعاملات درون و برون سازمانی و هماهنگی‌های دیپلماسی در راستای افزایش ضریب امنیتی امری مهم و مورد تاکید در مرزبانی است.

وی با اشاره به اهمیت امنیت در مرزها، گفت: مرزبانی به عنوان یک نیروی نظامی و دفاعی با تلاش شبانه روزی در مرزها نقش بسیار پررنگ و بزرگی در امنیت کشور دارد و خدمت در مرزبانی عبادت بوده و تأمین امنیت مرزها دغدغه مرزبانان است، همچنین امروز مرزبانی در حراست و پاسداری از مرزهای میهن اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نبوده و مرزبانان تا پای جان از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و هیچ گاه اجازه تعدی به دشمنان را در مرزها نخواهند داد.

کد خبر 706248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.