۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
درب ضد سرقت چیست؟ 

افرادی که دغدغه خرید درب ساختمانی دارند و می‌خواهند مناسب‌ترین این محصولات را برای خرید در نظر بگیرند به بررسی انواع و اقسام مختلف درب‌ها می‌پردازند و ویژگی‌های آن‌ها را مرور و ارزیابی می‌کنند.

یکی از انواع مهم این درب‌ها که در حال حاضر خرید و استفاده از آن در نقاط و بخش‌ها و محیط‌های مختلف رواج پیدا کرده درب ضد سرقت است. به این درب‌ها درب امنیتی نیز گفته می‌شود و از آن‌ها می‌توانید برای حفاظت هرچه بیشتر از منازل مسکونی و مجتمع‌ها، اماکن اداری و تجاری و… استفاده کنید.

در واقع یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده خرید درب ضد سرقت رواج پیدا کند، ایمن نگه داشتن فضای مد نظر است. این محصولات نقش قابل توجهی در پیشگیری از سرقت داشته و برای استفاده در تمامی محیط‌ها مناسبند. در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد که درب ضد سرقت چیست و چه ویژگی‌ها و مزایا و انواعی دارد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

درب ضد سرقت چیست؟

درب‌های ضد سرقت یکی از انواع پرکاربرد درب ساختمانی محسوب می‌شوند. این محصولات با استفاده از مواد و تجهیزات خاصی ساخته می‌شوند تا بتوانند نقش موثر خود در جلوگیری از سرقت و حفظ امنیت را به خوبی ایفا کنند. درب‌های ضد سرقت توسط شرکت‌ها و برندهای مختلفی ساخته شده و به بازار مصرف ارائه می‌گردند.

هر کدام از این محصولات از ویژگی‌ها و کیفیت‌های مخصوص به خود برخوردار شده‌اند. برای نمونه بعضی تحمل و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه داشته و یا می‌توانند در برابر آسیب‌هایی از قبیل فشار از خود حفاظت کنند. برخورداری از مقاومت بالا در برابر نفوذ از دیگر ویژگی‌های این نوع از درب‌های ساختمانی است.

با خرید درب ضد سرقت خیالتان بابت امنیت فضای مورد نظر خود راحت خواهد بود. پس اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به طور دائمی دغدغه و نگرانی بابت ایمنی و حریم خصوصی خود دارید می‌توانید از این محصولات استفاده کرده و هراس و دلهره‌های خود را کاهش دهید.

تولید کنندگان انواع درب‌های ضد سرقت را در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید می‌کنند. پس وجود آن‌ها به زیبایی محیط مد نظر شما اضافه خواهد کرد و می‌توانید آن‌ها را متناسب با نوع دکوراسیون و چیدمان منزل و یا حتی محیط کارتان انتخاب و خریداری کنید.

ویژگی‌ها و مزایای خرید درب ضد سرقت

برای اینکه تولید کنندگان بتوانند درب‌های ضد سرقت را به گونه‌ای طراحی کنند که امنیت خانه و یا محیط کار شما را افزایش دهند، از چندین راهکار ویژه کمک می‌گیرند. برای نمونه این محصولات را با استفاده از قاب محکم و بسیار سخت طراحی می‌کنند. قابی که در بیشتر موارد از جنس فولاد به وجود آمده و یا از جنس آهن فرفورژه است.

وجود این ویژگی کمک می‌کند تا درب مورد نظر ایمنی بسیار بالاتری نسبت به درب‌های معمولی ساخته شده با قاب چوبی و یا پلاستیکی داشته باشد. در واقع وجود یک قاب از جنس فولاد در این نوع درب‌ها و برخورداری از یک صفحه از جنس استیل ضد زنگ و مقاوم، کمک می‌کند تا سارقین نتوانند به منطقه و محیط امن شما دسترسی و یا نفوذ داشته باشند.

از سوی دیگر قاب فولادین و استیل ضد زنگ به ماندگاری این درب‌ها کمک رسانده و طول عمر آن را افزایش می‌دهند. برای ارتقای امنیت محیط مد نظر خود می‌توانید ویژگی‌ها و امکانات دیگری را نیز برای این نوع درب‌ها در نظر بگیرید. برای نمونه از دستگیره‌های درب‌های ضد سرقت استفاده کنید.

یکی از مهمترین مزایا و دلایل خرید درب ضد سرقت حفاظت از محیط شما در برابر افراد مزاحم است. حضور این درب‌ها در مجتمع شما خود به خود این احساس را به وجود خواهد آورد که محیط و ناحیه مد نظر شما از امنیت کافی برخوردار شده است.

پس عاملی بازدارنده در برابر نفوذ مزاحمان خواهد بود و وجود آن باعث می‌شود تا آن‌ها تلاشی برای ورود به منطقه امن و حریم خصوصی شما نداشته باشند. حتی سارقین و مزاحمان نمی‌توانند درب ضد سرقت را بشکنند.

انواع درب‌های ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت را می‌توان بر اساس نوع مواد و یا متریالی که در فرایند ساخت و ساختار آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته دسته‌بندی کرد و در انواع چوبی، upvc، کامپوزیتی و یا فلزی جای داد به صورت کامل‌تر :

  • روکش pvc
  • روکش راش و رنگ
  • ترمووود
  • لمینوکس
  • رویه فلز
  • شیشه و ام دی اف

هر کدام از این محصولات از ویژگی‌های مخصوص به خود برخوردار شده و موارد کاربرد ویژه‌ای هم به خود اختصاص داده‌اند. از نقطه نظر کارشناسان هر کدام از این نوع درب‌ها استاندارد امنیتی متفاوتی دارند و به همین دلیل هم باید در محل و موقعیت ویژه‌ای نصب شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

برای نمونه درب‌های چوبی ضد سرقت از زیبایی خاصی برخوردار شده و جلوه و ظاهر منحصر به فردی هم به محیط مد نظر شما خواهند داد. با این حال مقاومت آن‌ها به اندازه درب‌های فلزی و یا کامپوزیتی نیست.

درب‌های ساخته شده از جنس کامپوزیت با استفاده از چند ماده سخت و به هم فشرده به وجود آمده‌اند. به همین دلیل هم بافت و ساختار آن‌ها یکپارچه و واحد است. از مهمترین مواد به کار رفته در ساختار این نوع از درب‌های ضد سرقت می‌توان به upvc اشاره کرد و یا چوب، کف عایق و پلاستیک تقویت شده را نام برد.

شما می‌توانید درب ساختمانی و ضد سرقت خود را از میان انواع مختلف درب‌های upvc انتخاب و خریداری کنید که خود از کیفیت‌های مختلف و به دنبال آن سطوح امنیتی گوناگونی بهره‌مند شده‌اند.

درب ضد سرقت چیست؟ 

پس اینکه با خرید درب ضد سرقت از جنس upvc چه میزان امنیتی را به دست آورید، به درجه کیفی upvc آن بستگی دارد. ممکن است بتوانید به خرید درب‌های ضد سرقت از جنس یو پی وی سی با قیمت ارزان دست بزنید.

اما به این نکته هم توجه داشته باشید که این نوع متریال ممکن است در اثر عواملی از قبیل گذشت زمان از بین برود. در حالی که در ساختار درب‌های ضد سرقت یو پی وی سی با قیمت بالاتر از فولاد گالوانیزه استفاده شده است. این نوع درب‌ها امنیت و حفاظت بیشتری برایتان به ارمغان خواهند آورد.

نکات لازم پیش از خرید درب ضد سرقت

یکی از مهمترین نکات پیش از خرید درب ساختمانی ضد سرقت، توجه به جنس این محصولات و مواد تشکیل دهنده آن‌ها است. بهتر است دربی را برای خرید در نظر بگیرید که ویژگی‌های مقاومتی بالاتری در برابر سرقت دارد. پیش از خرید درب ضد سرقت به قفل‌ها و لولاهای آن هم توجه کنید و از کیفیت آن‌ها مطمئن شوید. این درب‌ها را از برندهایی خریداری کنید که از تجارب و اعتبار بالاتری برخوردار شده‌اند و خود تولید کننده هستند، مانند هایپر درب ایران که یکی از بزرگترین مجموعه‌ها و تولید کننده‌های درب‌های ساختمانی می‌باشد.

کد خبر 704431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.