نباید به محکومیت و انکار اکتفا کنیم/ اتخاذ اقدامات بازدارنده ضروری است

امیر قطر در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان گفت: جامعه جهانی در توقف کشتار در غزه و این جنگ تجاوزکارانه ناکام مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از الجزیره، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در اجلاس عربی - اسلامی در ریاض اظهار کرد: جامعه جهانی در توقف کشتار در غزه و این جنگ تجاوزکارانه ناکام مانده است.

وی افزود: آنچه در غزه رخ می‌دهد تحول خطرناکی است، جامعه جهانی تا کی با اسرائیل به عنوان یک طرف فوق قانون رفتار خواهد کرد؟ چه کسی فکر می‌کرد که در قرن بیست و یکم بیمارستانها هدف قرار گیرند؟

امیر قطر افزود: جامعه جهانی با اجازه دادن به حملات به بیمارستانها و محله و اردوگاه‌ها خودش را قبل از دیگران زیر سوال می‌برد، موضع ما حمایت از پایداری ملت فلسطین و مساله عادلانه آنهاست.

وی گفت: خواهان گشودن گذرگاه بشردوستانه امن به شکل دائمی برای رساندن کمک‌ها بدون قید و شرط هستیم، امیدواریم که آتش بس انسانی در آینده نزدیک برقرار شود.

امیر قطر تاکید کرد: ما در راستای حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش و خونریزی و حمایت از غیرنظامیان حرکت می‌کنیم، به شدت حمله اسرائیل به مراکز درمانی و توجیه آن با ادعاهای ثابت نشده را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: از سازمان ملل می‌خواهیم که تیم تحقیق بین المللی درباره بمباران بیمارستانها اعزام کند، نباید به محکومیت و انکار اکتفا کنیم بلکه باید اقدامات بازدارنده اتخاذ کنیم، تا کی به اسرائیل اجازه داده خواهد شد که قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد؟

امیر قطر گفت: اسرائیل حقوق ملت فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.

کد خبر 703330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.