پایدار ترین ساختمان بلند جهان معرفی شد + ویژگی‌ها

آسمان‌خراش بازسازی‌شده «کی‌کورتر» واقع در سیدنی استرالیا عنوان برترین ساختمان بلند و پایدار سراسر جهان را در سال ۲۰۲۳ از آن خود کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برج «کی‌کورتر» در سیدنی استرالیا برنده بخش برترین ساختمان بلند جدید مسابقه جوایز سالانه شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری (CTBUH) سال ۲۰۲۳ شد که یک سازمان غیرانتفاعی پیشرو جهانی در بخش حرفه‌ای با تمرکز بر طراحی، ساخت و بهره‌برداری از ساختمان‌های بلند و شهرهای آینده است.

شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری

این شورا در راستای حمایت از شهرهای پایدارتر و سالم‌تر چگونگی افزایش تراکم شهری و رشد عمودی شهرها را به‌ویژه در مواجهه با شهرنشینی انبوه و اثرات فزاینده تغییرات آب‌وهوایی در سراسر جهان مورد بررسی قرار می‌دهد، چراکه رابطه بین سیاست، ساختمان‌ها، مردم، تراکم شهری، فضای شهری، فضای داخلی و زیرساخت‌ها برای این منظور بسیار کلیدی است. این شبکه بیش از یک میلیون متخصص را در تمام بخش‌های صنعت ساختمان از همه کشورهای جهان در بر می‌گیرد و با داشتن دفاتری در شیکاگو، شانگهای و ونیز، سالانه صدها برنامه چندرشته‌ای، کنفرانس سالانه و برنامه جوایز جهانی را در سراسر جهان از طریق بخش‌های منطقه‌ای و کمیته‌های تخصصی خود اجرا و به‌عنوان داور ارتفاع ساختمان بلند و مرجع جهانی با اعطای عناوینی مانند بلندترین ساختمان جهان اقدامات می‌کند.

شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری در مقیاس جهانی فعالیت می‌کند و یک پلت‌فرم برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و شبکه‌های تجاری پیشرفته برای همه شرکت‌ها و متخصصان متمرکز بر آغاز، طراحی، ساخت‌وساز و بهره‌برداری از شهرها و ساختمان‌های آن‌ها است.

جایزه شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری در بخش برترین ساختمان بلند جدید در سال ۲۰۲۳ به کی‌کورتر، آسمان‌خراش بازسازی‌شده مدرنیستی ۲۰۶ متری دهه ۷۰ سیدنی اهدا شد؛ این آسمان‌خراش ۴۹ طبقه در مرکز شهر سیدنی قرار دارد.

برترین ساختمان بلند پایدار جهان معرفی شد + ویژگی‌ها

برترین ساختمان بلند جهان

کی‌کورتر به‌عنوان نمونه‌ای از استراتژی‌های آینده‌نگر برای مقابله با تراکم بالا به روشی پایدارتر انتخاب شده است زیرا صنعت ساخت‌وساز جهانی با یک معضل نوظهور مواجه است؛ این‌که باید ساختارهای جدیدی ایجاد شود یا لازم است ساختارهای موجود را برای تطبیق با رشد پیش‌بینی‌شده در تراکم شهری بازسازی کرد. راه‌حل‌های به‌کار رفته در هر یک از این دو مورد، نه تنها بر ساختارهای فردی، بلکه بر کل شهرها و به‌طور کلی محیط ساخته‌شده تأثیر می‌گذارد و باید پایداری زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی را در نظر بگیرد.

برج کی‌کورتر سیدنی نمونه‌ای از راهبردها و راه‌حل‌های آینده‌نگر است که معضل تراکم را به‌طور مستقیم برطرف، انتشار کربن را به‌طور قابل‌توجهی کم، به کاهش تأثیر تغییرات آب‌وهوا کمک و در عین حال نیازهای ساکنان خود و جامعه اطراف را برآورده می‌کند. ۹۵ درصد از هسته اصلی این ساختار شامل تیرها، ستون‌ها و دال‌ها به‌طور کامل حفظ و مجموعه‌ای از افزونه‌های زاویه‌دار به آن اضافه شده که سطح کف ساختمان را دو برابر کرده است. علاوه بر این یک سایبان خارجی پیچیده به نمای آن اضافه شده است که ۳۰ درصد از تابش خورشید را مهار می‌کند.

برترین ساختمان بلند پایدار جهان معرفی شد + ویژگی‌ها

کد خبر 700939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.