به ۱۶ رادار جدید برای تکمیل شبکه هواشناسی کشور نیاز داریم

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: به‌طور کلی حداقل ۱۶ رادار هواشناسی جدید برای تکمیل شبکه راداری هواشناسی کشور نیاز است که در برنامه‌های توسعه سازمان هواشناسی قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواشناسی، سحر تاج‌بخش‌مسلمان در دیدار صمیمی با کارکنان اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: در حال حاضر ۹ رادار هواشناسی در کشور فعال است و یک رادار جدید نیز به‌زودی به شبکه راداری کشور اضافه خواهد شد.

وی افزود: به‌طور کلی حداقل ۱۶ رادار هواشناسی جدید برای تکمیل شبکه رادار هواشناسی کشور نیاز است که در برنامه‌های توسعه سازمان هواشناسی قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: اولویت رادارهای جدید بر اساس مناطق سیل‌خیز، پرخطر و پرجمعیت است، اما تلاش می‌شود با حمایت دولت این شبکه راداری در یک تقویم زمانی مناسب عملیاتی شود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان هواشناسی یعنی ثبت و برداشت داده‌های جوی، در ایستگاه‌های سینوپتیک انجام می‌شود که اقدامی مهم، دقیق و ارزشمند است.

تاج‌بخش‌مسلمان ادامه داد: تلاش‌های تمام همکاران در مجموعه ارکان سازمان هواشناسی به‌ویژه عزیزانی که در شرایط سخت جوی و جغرافیایی مشغول خدمت هستند، قابل ستایش است.

وی با اشاره به ضرورت بهبود معیشت کارکنان تصریح کرد: برای بهبود قدرت معیشتی همکاران تلاش‌های زیادی از سوی سازمان و وزارت راه و شهرسازی شده انجام شده است و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه برای شرق و جنوب شرق کشور حداقل سه رادار هواشناسی نیاز است، اضافه کرد: با وجود اینکه در چهار سال اخیر اعتبارات سازمان در بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه درآمد و جذب جهش قابل توجهی داشته است، باز هم کفاف نیازها و مخارج سازمان را نمی‌دهد.

کد خبر 700488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.