بارسلونا میزبان ۱۰۲ ایستگاه شارژ جدید خودروهای برقی

بارسلونا از ۱۰ برابر شدن شبکه شارژ عمومی خودروهای برقی خود با هدف تبدیل آن به بزرگ‌ترین شبکه در جنوب اروپا خبر داد. با این افزایش ایستگاه‌های شارژ این شهر از ۱۰ به ۱۰۲ مورد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بارسلونا از برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش چشمگیر تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی خود از ۱۰ به ۱۰۲ عدد در سطح شهر و ایجاد بزرگ‌ترین شبکه عمومی شارژ خودروهای الکتریکی در جنوب اروپا خبر داد. به این ترتیب شبکه شارژ عمومی شهر ظرفیت شارژ ۳۶۷ وسیله‌نقلیه را در یک زمان خواهد داشت.

کلان‌شهر بارسلونا در نظر دارد با این اقدام و معرفی یک جایگزین مناسب برای سوخت‌های فسیلی تا سال آینده ترافیک خصوصی با انرژی الکتریکی را در سراسر مرزهای خود گسترش دهد. این پروژه از نظر هزینه به چهار میلیون یورو بودجه نیاز دارد که تأمین نیمی از آن توسط صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا انجام خواهد گرفت.

بارسلونا میزبان ۱۰۲ ایستگاه شارژ جدید خودروهای برقی

شورای شهر بارسلونا و شهرداری‌های اقماری آن با تعیین چشم‌انداز تبدیل شدن به اداره‌ای پیشرو در کربن‌زدایی نقاط شارژ اعلام کرد که نیروی تمام شارژرهای خودروهای برقی از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین خواهند شد.

پس از اجرای پروژه، شهر در مجموع به ۶۳ ایستگاه شارژ سریع، ۱۱ ایستگاه شارژ نیمه سریع و ۲۸ ایستگاه شارژ خورشیدی مجهز خواهد شد. این طرح توسعه گسترده به لطف ادغام ایستگاه‌های شارژ موجود با شبکه جدید در کنار نصب ایستگاه‌های کاملاً جدید امکان‌پذیر است و تعداد کل ایستگاه‌ها را به ۱۰۲ عدد می‌رساند.

در پایان عملیات توسعه، تقریباً تمام شهرداری‌های کلان‌شهر بارسلونا بسته به جمعیت و گسترش منطقه خود داری یک تا هشت ایستگاه شارژ الکتریکی عمومی خواهند بود و رانندگان خودروهای برقی بسته به نوع شارژی که استفاده می‌کنند (از معمولی تا فوق سریع) نرخ‌های مناسبی را پرداخت خواهند کرد.

بارسلونا میزبان ۱۰۲ ایستگاه شارژ جدید خودروهای برقی

کد خبر 699418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.