تقویت مراکز نوآوری تجاری‌سازی علم را توسعه می‌دهد

مدیر مرکز فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تمرکز اولیه مرکز نوآوری بر کیفیت ایده‌ها است، اما در تلاشیم بتوانیم تعداد واحدهای بیشتری را حمایت کنیم تا جنبه‌های کیفی و کمی را مدنظر قرار دهیم.

محمد صدقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بخش صنایع نمایشگاه‌های مختلفی در کشور برگزار می‌شود، اما در مقایسه با صنایع دیگر به‌طور قطع نمایشگاه‌های حوزه فناوری در گذشته بسیار کم‌رنگ‌تر بوده است. نمایشگاه‌ها فناوری محلی برای ارتباط مستقیم بین فناوران و سرمایه‌گذاران است. خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه خوبی به این دسته نمایشگاه‌ها داشتیم و امیدواریم با اطلاع‌رسانی دقیق و همت در برگزاری هرچه بیشتر شاهد تأثیر حداکثری بر رشد و توسعه فناوری باشیم.

وی افزود: به وسیله اطلاع‌رسانی‌های عمومی از نمایشگاه‌های فناوری شاهد پویایی و بازدید عموم مردم هستیم و این کمک بسیاری در راستای افزایش حس امید و امیدواری علاوه بر تأثیر بر توسعه و تجاری‌سازی علم دارد.

تقویت مراکز نوآوری تجاری‌سازی علم را توسعه می‌دهد

مدیر مرکز فناوری، نوآوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح کرد: مرکز نوآوری مستقر در دانشگاه صنعتی وظیفه تجاری سازی علم تولید شده در دانشگاه را بر عهده دارد و به افراد فرصت ایده‌پردازی در قالب پایان‌نامه و طرح‌های پژوهشی را داده و در صورتی که پتانسیل تجاری‌سازی را دارا باشد، ایده‌پرداز با کمک مرکز نوآوری مراحل تجاری‌سازی ایده را طی می‌کند. به هر میزان که این مراکز تقویت شود در تجاری‌سازی علم نیز موفق‌تر خواهیم بود و لازمه این پیشرفت حمایت‌های حداکثری از مراکز نوآوری است.

وی با اشاره به جزئیات مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی با حمایت‌های مالی، خدمات مشاوره‌ای و اختصاص فضای فیزیکی که به ایده‌پردازان اختصاص داده تمرکز اصلی خود را بر افزایش کیفیت ایده‌ها بنا نهاده است، اما با اطلاع‌رسانی گسترده در دانشگاه و برگزاری جلسات و رویدادها در تلاش برای جذب صاحبان ایده هستیم. ایده‌ها در بخش پذیرش توسط کارشناسان داوری می‌شود و سطح کیفیت را به حداکثر می‌رسانیم. تمرکز اولیه مرکز نوآوری بر کیفیت ایده‌ها است، اما در تلاشیم بتوانیم تعداد واحدهای بیشتری را حمایت کنیم تا جنبه‌های کیفی و کمی را مدنظر قرار دهیم.

کد خبر 697279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.