مهم‌ترین عوامل خطر بیماری قلبی چیست؟

مهم‌ترین عوامل خطر بیماری قلبی که قابل اصلاح است شامل فشار خون بالا، رژیم غذایی ناسالم، نداشتن فعالیت بدنی و سیگار کشیدن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری عروق کرونر قلب رایج‌ترین علت حمله قلبی است که می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد. متخصصان معتقدند که مهم‌ترین عوامل خطر بیماری‌های قلبی قابل کنترل هستند؛ کسب آگاهی در مورد این عوامل خطر و پیروی از سبک زندگی سالم می‌تواند خطر ابتلا به هر نوع بیماری قلبی یا سکته قلبی را کاهش دهد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین عوامل خطر بیماری قلبی می‌پردازیم:

فشار خون بالا

فشار خون بالا عامل خطر اصلی بیماری قلبی است و زمانی رخ می‌دهد که فشار وارد شده به شریان‌ها و دیگر رگ‌های خونی افزایش پیدا می‌کند. فشار خون بالا می‌تواند بر قلب، کلیه‌ها، مغز و دیگر اندام‌های اصلی بدن تأثیر داشته باشد با پیروی از سبک زندگی سالم و مصرف دارو می‌توان به درمان فشار خون بالا کمک کرد.

مهمترین عوامل خطر بیماری قلبی چیست؟

رژیم غذایی ناسالم

یک رژیم غذایی ناسالم سرشار از نمک، چربی و قند است بنابراین سطح کلسترول خون را افزایش می‌دهد، کلسترول اضافی نیز در دیواره رگ‌ها از جمله شریان‌های قلب تجمع پیدا می‌کند و باعث سخت‌تر و باریک‌تر شدن رگ‌ها می‌شود، جریان خون به قلب را کاهش می‌دهد و خطر بروز حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

مهمترین عوامل خطر بیماری قلبی چیست؟

نداشتن فعالیت بدنی

نداشتن فعالیت بدنی خطر بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. حتی اگر هیچ عامل خطر دیگری دخیل نباشد، کم‌تحرک بودن باعث می‌شود افراد در معرض دیگر خطرهای ایجادکننده بیماری قلبی مانند چاقی، فشار خون بالا، کلسترول خون بالا و دیابت نوع دوم قرار بگیرند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن برای سلامت قلب بسیار مضر است، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که مواد شیمیایی موجود در دود سیگار باعث غلیظ شدن خون و تشکیل لخته خون در داخل سیاهرگ‌ها و رگ‌ها می‏‌شود. با افزایش میزان پلاک‌ها در رگ‌های خونی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی افزایش پیدا می‌‎کند زیرا جریان خون به قلب کاهش پیدا می‌کند.

مهمترین عوامل خطر بیماری قلبی چیست؟

کد خبر 695995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.