معروف‌ترین پارک‌های موضوعی برای کودکان

توماس‌لند، دیگِرلند و کرایولا اکسپرینس در ایالات‌ متحده‌ آمریکا، لگولند و بون‌بون لند دانمارک، هرشی‌پارک در پنسیلوانیا و روستای پاپی در مالت از جمله خارق‌العاده‌ترین و منحصربه‌فردترین پارک‌های موضوعی سراسر دنیا برای خانواده‌ها به‌شمار می‌روند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک‌های موضوعی از جذابیت‌های دنیای بازی و سرگرمی برای کودکان به‌شمار می‌روند و اغلب یک منطقه دائمی بزرگ با فعالیت‌های سرگرم‌کننده، رستوران‌ها و تفریحات با یک موضوع یا زمینه مشترک و مرتبط هستند که با هدف ایجاد نوعی سرگرمی عمومی ایجاد شده‌اند. در ادامه با معروف‌ترین پارک‌های موضوعی از سراسر جهان آشنا می‌شویم‌.

لگولند، دانمارک

لگولند محبوب‌ترین پارک موضوعی دانمارک محسوب می‌شود که نمونه‌هایی از آن در سراسر جهان نیز گسترده شده است. در این پارک جالب بیش از ۵۰ وسیله سواری و دنیای موضوعی از جمله سرزمین مینی با برج ایفل (ساخته‌شده از لگو)، سرزمین دوپلو، جهان ماجراجویی، دنیای دزدان دریایی، سرزمین قطبی، دنیای نینجا و سایر دیدنی‌ها و بازی‌های جذاب وجود دارد و حتی می‌توان در اتاق‌های موضوعی هتل خانه لگو با دزدان دریایی لگو، شاهزاده خانم‌ها، شوالیه‌ها، قهرمانان ماجراجویی و مواردی دیگر اقامت کرد.

معروف‌ترین پارک‌های موضوعی برای کودکان

هرشی‌پارک، پنسیلوانیا

هرشی‌پارک یک پارک موضوعی شکلاتی است که خاطره‌ای ماندگار از عطر و طعم خوشایند شکلات در ذهن مراجعه‌کنندگان باقی می‌گذارد. در این پارک موضوعی می‌توان از سواری با ۱۳ ترن هوایی و وسیله بازی آبی در بوردواک پارک لذت برد یا با شخصیت‌های مورد علاقه کودکان از جمله آب‌نبات‌های غول‌پیکر وقت گذراند. در هرشی‌پارک امکان مزه‌مزه کردن انواع شکلات‌ها وجود دارد و می‌توان در هتلی با طرح این شکلات‌ها اقامت کرد.

معروف‌ترین پارک‌های موضوعی برای کودکان

دیگِرلند، ایالات‌متحده‌آمریکا

کامیون‌های کمپرسی واقعی، بیل مکانیکی، غلتک‌های بخار و این‌گونه موارد به‌طور معمول از ابزارآلات و ماشین‌آلاتی هستند که والدین هرگز به فرزندان خود اجازه نمی‌دهند در نزدیکی آن حتی بایستند، چه برسد به کار کردن. در دیگِرلند این اجازه برای همه کودکان صادر می‌شود. این فضا تنها پارک تفریحی با موضوع ساخت‌وساز در آمریکای شمالی و پارک رویایی سازنده‌های کوچک و کارگران ساختمانی آینده است.

معروف‌ترین پارک‌های موضوعی برای کودکان

توماس‌لند، ایالات متحده آمریکا

توماس‌لند در نیوانگلند ایالات متحده قرار دارد. این جاذبه با بیش از ۱۱.۵ هکتار مساحت در پارک موضوعی خانوادگی اداویل واقع شده است و خانواده‌ها می‌توانند از مقاصد نمادین از جمله ایستگاه‌های موضوعی دیدن کنند و از سواری با هر یک از ۱۱ وسیله بازی موضوعی آن با شخصیت‌های مورد علاقه و محبوب خود لذت ببرند.

معروف‌ترین پارک‌های موضوعی برای کودکان

روستای پاپی، مالت

در سال ۱۹۸۰ مجموعه‌ای از ساختمان‌های چوبی که در خلیجی زیبا در مالت قرار دارد، برای فیلم رابین ویلیامز ساخته شد. این مجموعه پس از پایان فیلم‌برداری بر جای ماند و امروزه خانواده‌ها می‌توانند با کاوش در این روستای رنگارنگ، با شخصیت‌های ساکن در آن ملاقات و از موزه کمیک روستا دیدن کنند.

در این پارک موضوعی همچنین سفرهای منظم با قایق، نمایش‌های عروسکی و سینما وجود دارد که می‌توان در آن فیلم پاپی را تماشا کرد. بچه‌ها همچنین می‌توانند در فیلم‌برداری‌های روزانه شرکت کنند و به بازیگران یک فیلم اکشن زنده تبدیل شوند.

معروف‌ترین پارک‌های موضوعی برای کودکان

کرایولا اکسپرینس، ایالات متحده آمریکا

در مینه‌سوتا، پنسیلوانیا، فلوریدا و اورلاندا یک پارک موضوعی به‌طور کامل به مداد رنگی‌ها اختصاص یافته است. در این پارک کودکان می‌توانند خلاقیت خود را با مشارکت در ۲۶ فعالیت عملی آزاد پرورش دهند. آن‌ها در کرایولا اکسپرینس می‌توانند قالب‌سازی کنند، در زمین بازی سرپوشیده آن به تخلیه انرژی بپردازند، مداد رنگی‌های اختصاصی با برچسب مخصوص به خود را داشته باشند، با رنگ‌آمیزی طرح‌ها و نقاشی‌ها ستاره‌دار شوند و به هر فعالیت رنگی دل‌پذیری بپردازند که دوست دارند.

معروف‌ترین پارک‌های موضوعی برای کودکان

بون‌بون لند، دانمارک

بون‌بون لند یک پارک موضوعی با محوریت آب‌نبات‌های کارخانه شکلات‌سازی ویلی‌وُنکی دانمارک و دارای جاذبه‌های عجیب‌وغریب اما محبوب است. در این پارک موضوعی مجسمه‌هایی از سگ‌های خانگی، موش‌های صحرایی و گاوهایی شیرده، همچنین ترن‌های هوایی با طراحی‌های منحصربه‌فرد دیده می‌شود.

معروف‌ترین پارک‌های موضوعی برای کودکان

کد خبر 695175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.