کاهش قدرت خرید بریتانیایی‌ها به‌دنبال افزایش قیمت سوخت

افزایش قیمت سوخت در بریتانیا هزینه‌های بالای زندگی را در این کشور تشدید کرده و قدرت خرید مردم را به‌شدت پایین آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده، ساکنان بریتانیا در ماه گذشته بسیاری از هزینه‌های غیرضروری خود را حذف کرده‌اند، زیرا افزایش قیمت سوخت در این کشور آسیب‌های ناشی از هزینه‌های بالای زندگی را تشدید کرده و قدرت خرید مردم را به‌شدت پایین آورده است. کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا از رشد ۲.۷ درصدی برای کل فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به سپتامبر ۲۰۲۲ خبر داد که ضعیف‌تر از افزایش ۴.۱ درصدی در ماه آگوست است.

افزایش هزینه‌ها و کاهش قدرت خرید در بریتانیا

وزیر اجرایی بریتانیا با اشاره به افزایش اخیر قیمت بنزین و گازوئیل و همچنین افزایش هزینه‌های مسکن اعلام کرد که رشد فروش در ماه سپتامبر به‌دلیل فشارهای ناشی از هزینه‌های بالای زندگی بر خانواده‌ها کاهش یافته است و این روند همچنان ادامه دارد. در این میان فروش اقلام گران‌قیمت مانند مبلمان و لوازم الکتریکی بسیار ضعیف بوده و حتی گرمای هوا بر فروش لباس‌های پاییزی تأثیر گذاشته است.

کاهش قدرت خرید بریتانیایی‌ها به‌دنبال افزایش قیمت سوخت

علاوه بر این، نرخ تورم بالای بریتانیا کاهش یافته، اما در ماه آگوست به ۶.۷ درصد رسیده که بیش از سه برابر هدف دو درصدی بانک مرکزی انگلستان است. معیارهای فروش مشابه کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا که برای تغییرات در فضای فروشگاه‌ها تنظیم می‌شود نیز کاهش یافته و از ۴.۳ درصد در آگوست به ۲.۸ درصد رسیده است. ارقام فروش منتشر شده توسط کنسرسیوم برای تورم تعدیل نشده و احتمالاً نشان‌دهنده کاهش حجم فروش در ماه گذشته نسبت به آگوست است.

داده‌های جداگانه بانک بین‌المللی بارکلیز نشان می‌دهد که سرعت رشد سالانه میزان پولی که برای کارت‌های اعتباری و نقدی خرج می‌شود، نسبت به افزایش ۲.۸ درصد آگوست به ۴.۲ درصد در سپتامبر افزایش یافته که این شتاب به‌طور عمده به دلیل هزینه‌های بالاتر سوخت بوده است.

طبق گزارش بارکلیز، رشد فروش مواد غذایی افزایش داشت، اما با توجه به این‌که بسیاری از خانوارها پیش از دوره کریسمس روی پس‌انداز تمرکز داشتند، هزینه‌هایی که صرف رفتن به رستوران‌ها و غذاخوری‌ها می‌شد، به شدت کاهش یافته است. ۷۰ درصد از مصرف‌کنندگانی که توسط بارکلیز مورد بررسی قرار گرفتند، اعلام کردند که در حال یافتن راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های زندگی خود هستند که نسبت به ماه آگوست اندکی افزایش یافته است.

کد خبر 694860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.