طرح آزمایشی اتوبوس بدون کرایه در نیویورک چه مزایایی دارد؟

اجرای طرح اتوبوس بدون کرایه به بهبود خدمات، ایجاد عدالت در زمینه حمل‌ونقل عمومی برای افراد کم‌درآمد و دسترسی آسان به محیط‌های کاری و مسکونی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل متروپولیتن نیویورک (MTA) در نیویورک از یک برنامه آزمایشی اتوبوس بدون کرایه در پنج مسیر انتخاب شده برای یک دوره شش تا ۱۲ ماهه خبر داده است، این مسیرهای اتوبوس‌رانی انتخاب شده در روزهای هفته به حدود ۴۳ هزار و ۹۰۰ مسافر خدمات‌رسانی خواهد کرد؛ هدف از اجرای طرح اتوبوس‌های بدون کرایه در این مسیرها بهبود خدمات، ایجاد عدالت در زمینه حمل‌ونقل عمومی برای افراد کم‌درآمد و دسترسی آسان به محیط‌های کاری و مسکونی می‌‎شود.

این طرح آزمایشی داده‌های ارزشمندی را برای تجزیه و تحلیل تأثیر اتوبوس‌های بدون کرایه بر سرنشینان، کیفیت زندگی مسافران، معیارهای عملکرد و غیره را در اختیار سازمان حمل‌ونقل متروپولیتن نیویورک (MTA) قرار می‌دهد؛ لازم است پس از گذشت زمان از اجرای این طرح آزمایشی، بازخورد شهروندان بررسی شود و واکنش افراد به این طرح مورد ارزیابی قرار بگیرد.

با اجرای طرح اتوبوس بدون کرایه، دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی در سراسر شهر افزایش پیدا می‌کند و خدمت‌رسانی به شهروندان بهبود پیدا می‌کند.

به منظور کمک به مسافران برای شناسایی اتوبوس‌های بدون کرایه، وسایل نقلیه‌ای که در مسیرهای مشخص شده قرار گرفته‌اند، به صورت خاص علامت‌گذاری می‌‎شوند، افراد باید به این نکته توجه کنند که هنگام استفاده از دیگر مسیرهای اتوبوس و خطوط مترو برای رسیدن به مقصد نهایی خود، باید کرایه مشخص شده را پرداخت کنند؛ طرح آزمایشی یادشده به لطف بودجه ۳۵ میلیون دلاری سال مالی ۲۰۲۴ نیویورک اجرایی شده است.

کد خبر 692492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.