داستان ۳ عکس تأثیرگذار سال ۲۰۲۳

بررسی تأثیرگذارترین عکس‌های سال جاری نشان می‌دهد که عکس «بازداشت ترامپ»، «ترافیک جشنواره مرد سوزان» و «حمله موشکی به کلیسای جامع اوکراین» جنجالی‌ترین عکس‌های سال ۲۰۲۳ هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عکس‌ها ثبت‌کننده لحظات، زیبایی‌ها و حوادث هستند؛ در این میان گاهی تصاویر بسیار جنجال‌برانگیز و خبرساز می‌شوند و در حافظه تاریخی هر ملت و حتی فراتر از مرزهای آن جای می‌گیرند. در ادامه با سه مورد از جنجالی‌ترین تصاویر سال ۲۰۲۳ آشنا می‌شویم.

عکس بازداشت ترامپ

تصویر رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده، دونالد ترامپ، گرفته‌شده در زندان آتلانتا پس از متهم شدن وی به توطئه برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در جورجیا همچون بمب در جهان صدا کرد. این تصویر لحظاتی پس از دستگیری ترامپ در بیست‌وچهارم آگوست منتشر شد. نگاه عجیب ترامپ در پرتره خیلی زود راه خود را به امور فرهنگی و تجاری باز کرد و ترامپ به‌واسطه وبگاه کمپین انتخاباتی‌اش که ظرف چند ساعت لیوان‌ها، تی‌شرت‌ها و ظروف مختلف نوشیدنی را با مارک این عکس بازداشت به فروش رساند، بهترین استفاده را از آن برد. این عکس در ایالات متحده به همان اندازه جذاب است که تصویر اندی وارهول ۶۰ سال پیش در میان مجموعه‌ای از ۱۳ پرتره بزرگ در لیست افراد تحت تعقیب اداره پلیس نیویورک مشهور بود.

داستان سه عکس تأثیرگذار سال ۲۰۲۳

ترافیک جشنواره مرد سوزان

تصویر منظره کلاستروفوبیا (تنگناهراسی) از اتومبیل‌هایی که به‌دنبال گردهمایی فرهنگی مرد سوزان تابستان امسال در ترافیک طولانی و استرس‌زای صحرای بلک‌راک نوادا گیر افتاده بودند، در تضاد کامل با ماهیت خلوت و بی‌دغدغه این برنامه یک هفته‌ای قرار داشت که به هنر و ابراز وجود اختصاص دارد.

باران شدید و جاری شدن سیل درست پیش از پایان این رویداد باعث بسته شدن جاده‌ها و یک دوره توقف بی‌سابقه در محل برگزاری شد. تصویر هوایی از ماشین‌هایی که در ترافیک سنگین مسیر بازگشت گیر افتاده بودند، در مجموع حالتی شبیه به مجسمه‌ای عظیم در دل شن‌ها را تداعی می‌کرد.

داستان سه عکس تأثیرگذار سال ۲۰۲۳

حمله موشکی به کلیسای جامع اوکراین

تصویر پاکسازی آوار از داخل کلیسای جامع تاریخی اوکراین پس از حمله موشکی در جولای، نشان‌دهنده تغییر شکل این بنای مهم در مرکز اودسا است. زمان زیادی از انفجار گذشته، اما تصویر ایستا با ستون‌های واژگون‌شده و چلچراغ آویزان و نامتعادل کلیسا، یادواره نوعی تروما و تراژدی مستند است که تا ابد حادثه رخ داده را زنده نگه می‌دارد. این تصویر در عین حال آرامشی وهم‌آور را در فضا تداعی می‌کند و تأثیری عجیب در سطح نقاشی معروف «انفجار در کلیسا» اثر نقاش فرانسوی سبک باروک، فرانسوا دو نومه، در دهه ۱۶۳۰ ایجاد می‌کند. این نقاشی امروزه به‌عنوان پادشاه آسا در حال تخریب بت‌ها شناخته می‌شود.

داستان سه عکس تأثیرگذار سال ۲۰۲۳

کد خبر 692078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.